جمعه ۱۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۴
۰ نفر

گروه بین‌الملل: نشست بین‌المللی موسوم به دوستان لیبی برای بررسی آینده این کشور با میزبانی مشترک نیکلا سارکوزی، رئیس‌جمهور فرانسه و دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس دیروز در پاریس با حضور 63 کشور برگزار شد.

libya

نمایندگانی از روسیه و چین هم در این نشست حضور داشتند. روسیه شورای انتقالی را به‌عنوان دولت مشروع لیبی به رسمیت شناخته‌است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، در این نشست، مصطفی عبدالجلیل، رئیس شورای ملی انتقالی لیبی، در سخنانی وعده داد که طی 18 ماه آینده، با تصویب قانون اساسی جدید و برگزاری انتخابات آزاد با شرکت تمامی احزاب و گروه‌های سیاسی، یک دولت دمکراتیک، زمام امور این کشور را در دست خواهد گرفت و حکومتی مبتنی بر مدارا و احترام به حقوق دیگران تشکیل خواهد شد. 

در این جلسه همچنین سارکوزی اعلام کرد که حملات ناتو به لیبی تا وقتی تهدید قذافی ادامه داشته‌باشد، متوقف نخواهد شد. موضوع آزادکردن دارایی‌های بلوکه‌شده لیبی در جهان، در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.libya profile

کشورهایی که هنوز شورای ملی انتقالی لیبی را به رسمیت نشناخته‌اند الجزایر، برزیل، چین، هند، ایران، کنیا، پاکستان، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، ونزوئلا و زیمبابوه هستند.

پیام جدید قذافی

معمر قذافی در جدیدترین پیام صوتی که روز پنجشنبه از 2 شبکه تلویزیونی پخش شد، گفت که به هیچ وجه تسلیم نخواهد شد و از مردم لیبی خواست تا برای کسب آزادی با استعمارگران و خائنان وابسته به آنها وارد جنگ شوند. او شهر سرت را پایتخت جدید لیبی خواند. انقلابیون تا این هفته به نیروهای طرفدار قذافی در شهر سرت وقت داده‌اند تا خود را تسلیم کنند و اگر نکنند با جنگی خونین رو‌به‌رو خواهند شد.

کد خبر 144583
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز