همشهری آنلاین: مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری تاسیس فراکسیون بیداری اسلامی مجلس را به معنای وجهه بخشیدن به پارلمان جمهوری اسلامی در جهان اسلام تعبیر کرد و گفت: با تشکیل این فراکسیون در 26 و 27 شهریور همایش بزرگ بیداری اسلامی در سطح بین‌المللی در تهران برگزار خواهد شد.

علی‌اکبر ولایتی در اولین همایش بیداری اسلامی که به همت فراکسیون بیداری اسلامی مجلس برگزار شد، گفت: تاسیس فراکسیون بیداری اسلامی گامی ارزشمند به شمار می‌آید که باعث باز شدن دریچه جدید به قالب جهانی پارلمان ایران می‌شود. بر این اساس با همکاری دستگاه‌های مختلف دولتی و غیردولتی و نهادهای مردمی و NGO‌های دست‌اندرکار همایش بزرگی با حضور صدها نفر از متفکرین جهان اسلام کمتر از یک ماه آینده در تهران برگزار خواهد شد.

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری در ادامه با بیان اینکه بیداری اسلامی در جهان برای مقابله با غفلت در مورد تهاجم فرهنگی استعمار به وجود آمده است، گفت: سابقه بیداری اسلامی به قدمت استعمار به 200 سال قبل یعنی در زمانی که استعمار تهاجم خود را به منطقه اسلامی آغاز کرد، برمی‌گردد.

ولایتی تفاوت کشورهای اسلامی و غیراسلامی را در مقاومت کشورهای اسلامی بر آموزه‌های دینی عنوان و اظهار کرد: کشورهای مسلمان با تکیه بر فرهنگ غنی خود به لحاظ فرهنگی در مقابل استعمار ایستادگی کردند. همین رویه باعث شد که هانگتینگتون در پیش‌بینی‌ای اولین برخورد تمدن غرب را در آینده با تمدن اسلامی عنوان کرده بود.

وی با بیان اینکه بیداری اسلامی دارای جنبه اجتماعی در مسیر و سلوک نفسانی است، گفت: مسلمانان از غفلت پیشین خود مبنی بر وابسته به غرب شدن بیرون آمده و خیلی زود فهمیدند که راه استعمارگران یعنی دو شاخه لیبرالیسم و مارکسیسم به بن‌بست می‌رسد.

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری با اشاره به سابقه تشکیل اخوان‌المسلمین در مصر توسط سیدجمال‌الدین اسدآبادی گفت: همانطور که در آن دوران موج اسلامی از ایران به سایر نقاط جهان اسلام منتشر شد امروز نیز شاهدیم که این موج از جمهوری اسلامی به دنیا کشیده شده است.

ولایتی منشا بیداری اسلامی را ایران عنوان و اظهار کرد: از گذشته تمام کسانی که در حوزه بیداری اسلامی کار می‌کردند بنای هدفشان، تاسیس حکومت اسلامی بود به عبارتی دیگر پایه مردم‌سالاری دینی بازگشت به ارزش‌های اسلامی است که برای رسیدن به آن چاره‌ای جز تاسیس حکومت اسلامی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه موج بیداری اسلامی از جمهوری اسلامی شروع شده است، گفت: مردم در کشورهای اسلامی با حکام مستبد و دیکتاتور هنگامی که دیدند که ایران در مقابل تمامی توطئه‌های داخلی و خارجی ایستادگی کرده و هر روز قوی‌تر از روز قبل شد به این فکر افتادند که از ایران الگوبرداری کنند.

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری در ادامه یکی از ریشه‌های پیروزی جمهوری اسلامی را، اسلام و آموزه‌های تشیع دانست و گفت: طبق آموزه‌های تشیع، حکومت باید الهی و توسط فقیه معصوم و جامع‌الشرایطی برای پیاده کردن اندیشه‌های الهی اداره شود که از 200 سال پیش علما و مردم برای رسیدن به چنین حکومتی مبارزات بسیاری کرده‌اند که در نهایت پرچم را امام (ره) به عنوان رهبر برجسته‌ای که در تاریخ علمای شیعه نظیر او وجود نداشت در دست گرفت و حکومت اسلامی را در ایران پیاده‌سازی کردند.

ولایتی همچنین به زمان حکومت حسنی مبارک در مصر و وضعیت معیشتی مردم در آن دوره اشاره و اظهار کرد: هنگامی که مردم مصر دیدند حسنی مبارک در مقابل اسرائیل و آمریکا سر خم فرود آورده و پرچم صهیونیست را در این کشور اسلامی برافراشته است و در مقابل در جمهوری اسلامی از همان ابتدا امام، مشکل اصلی را در منطقه اسرائیل و در دنیا آمریکا عنوان کرده و این فرموده از سوی مقام معظم رهبری نیز ادامه دارد تلاش کردند این روش ایستادگی را دنبال کنند.

وی افزود: جمهوری اسلامی با مقاومت در برابر جنگ تحمیلی، نفاق داخلی و تحریم‌های بین‌المللی به جایی رسیده است که در حوزه علم سریعترین رشد را به لحاظ علمی داشته است و از همه مهمتر استقلال کشور با عزت حفظ شده است. بر این اساس هیچ کشوری را در بین کشورهای اسلامی نمی‌توان پیدا کرد که به اندازه جمهوری اسلامی ایران در طول 32 سال در برابر زیاده‌خواهی‌ها ایستادگی کند.

کد خبر 144480
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز