مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۷
۰ نفر

گروه شهری: شهرداری تهران با تجهیز کلیه امکانات خود آماده برگزاری باشکوه نماز عید سعید فطر است.

عید فطر نماز

به گزارش همشهری، پیش‌بینی‌ها حاکی از شرکت1.5 تا 2 میلیون نفر در مراسم نماز عید سعید فطر است. محمد احمدی بافنده، قائم‌مقام معاون خدمات شهری شهرداری تهران دیروز در مصاحبه با خبرنگاران ضمن تشریح اقدامات شهرداری تهران برای برگزاری نماز عید فطر از آماده‌سازی‌ محل نماز عید فطر در داخل خیابان‌ها و دسترسی‌های خارج دانشگاه تهران توسط شهرداری سخن گفت.به گفته بافنده، کلیه اقدامات اعم از پاکسازی، زیر‌سازی‌، نظافت، بهسازی و همسطح‌سازی‌، نور پردازی، نصب سیستم صوتی، شست‌وشوی انهارو مناسب‌سازی‌ در محوطه وبیرون دانشگاه به انجام رسیده است.
قائم مقام معاون خدمات شهری از تقویت سیستم صوتی تا تقاطع حافظ سخن گفت و افزود: علاوه برآن 40 دستگاه خودرو مجهز به بی‌سیم و سیستم صوتی و 12 تلویزیون کار پخش خطبه‌های مقام معظم رهبری را بعد ازنماز عید فطر برعهده دارند.

بنابراین گزارش بافنده گرچه از تدارک محل‌های مناسب برای استقرار بانوان و اختصاص پارکینگ‌های لاله و کاوه برای پارک خودرو و موتور سیکلت سخن گفت اما در عین حال تاکید کرد: مردم برای شرکت در مراسم نماز عید سعید فطر حتما از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند.وی ادامه داد: به‌منظور برگزاری مراسم باشکوه عید سعید فطر و به‌منظور حضور گسترده نمازگزاران با به‌کارگیری5000 دستگاه اتوبوس از ساعت 30/5بامداد روز عید، با برقراری سرویس‌های ویژه‌ از مبادی مختلف اتوبوسرانی آماده انتقال نمازگزاران است.

وی بر استفاده مردم از خطوط اتوبوس تندرو (بی آرتی) و مترو تاکید کرد و افزود: توسعه خطوط اتوبوس تندرو و مترو به‌گونه‌ای است که به راحتی ظرف 25 دقیقه و به رایگان می‌تواند پاسخگوی کلیه نمازگزاران از نقاط مختلف تهران باشد.وی درباره آمادگی ناوگان تاکسیرانی اظهار کرد: هزار دستگاه ون‌ نیز در 10 مسیر برای این مراسم درنظر گرفته شده تا نمازگزاران را از ایستگاه‌های مترو به صفوف برگزاری نماز انتقال دهند.

احمدی بافنده خاطرنشان کرد: تعدادی از تاکسی‌ها نیز در اختیار اورژانس و شرکت شهر سالم قرار می‌گیرد تا بیماران را منتقل کنند و علاوه بر آن تمام نمازگزاران حین برگزاری نماز بیمه هستند تا درصورت اتفاق احتمالی و تایید اورژانس و شرکت شهر سالم از خدمات بیمه برخوردار شوند.وی در توضیح اقدامات فرهنگی درنظر گرفته شده از سوی شهرداری برای مراسم نماز عید فطر اظهار کرد: با تشکیل کمیته فرهنگی در سطح 22منطقه اقدام به چاپ 300هزار دعای قنوت شد که در اختیار نماز‌گزاران قرار خواهد گرفت.

علاوه براین، توزیع‌فرش و موکت در بین نمازگزاران و آماده باش 60 دستگاه ماشین آتش‌نشان در اطراف نماز‌گزاران برای تامین امنیت نمازگزاران از جمله این اقدامات است. احمدی بافنده همچنین از شهروندان خواست تا در خیابان انقلاب و 16 آذر به اقامه نماز نپردازند، چرا که این مکان به قبله اتصال ندارد و خواندن نماز در آن قبول نیست.

خدمات اتوبوسرانی در عید فطر

در همین ارتباط،‌نحوه خدمات‌رسانی ویژه اتوبوسرانی برای برگزاری نماز عید سعید فطرتشریح شد. شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از خدمات رسانی ویژه و رایگان به شهروندان برای حضور در نماز باشکوه عید سعید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب در دانشگاه تهران خبر داد.شرکت واحد اتوبوسرانی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به‌منظور برگزاری مراسم با‌شکوه عید سعید فطر و حضور گسترده نمازگزاران اتوبوس‌های این شرکت از ساعت 5.30بامداد روز عید، سرویس‌های ویژه‌ای از مبادی خطوط مختلف اتوبوسرانی ارائه خواهندکرد.

براساس این اطلاعیه مسیراتوبوس‌ها به سمت محل دانشگاه تهران از این قرار است:

میدان رسالت-چهارراه اشراق- فلکه دوم تهران پارس- میدان امام حسین (ع)- میدان سپاه- میدان شهید کلاهدوز- میدان بهارستان- میدان امامت- دماوند- چهارراه تهران پارس- پایانه مترو علم و صنعت- میدان 13 آبان پیروزی- حکیمیه- میدان خراسان- میدان شوش- افسریه- پایانه خاوران- میدان قیام- میدان شهدا- میدان راه آهن- ابوذر- آذری- میدان جلیلی- بازار دوم نازی آباد- پارک شهر- میدان محمدیه- خانی آباد- جوادیه- پایانه شهید سروری- شهرک ولیعصر- یافت‌آباد- پایانه آزادی- خلیج‌فارس- میدان صنعت- میدان صادقیه -میدان جمهوری اسلامی- سعادت آباد- میدان شهرری- فلکه دوم دولت آباد- شهید غیبی- خزانه بخارایی- شهرک اکباتان- تهرانسر- شهرک شهید باقری- هوانیروز- کن- دهکده المپیک - شهران- جنت آباد- پونک- میدان تجریش- درکه- ولنجک- سوهانک- اختیاریه- قدس- لویزان- چیذر- نیاوران- دارآباد- جماران- شهرک شهید محلاتی و دانشگاه الزهرا.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی مطابق برنامه‌ریزی معمول در پایان مراسم اقامه نماز عید فطر مسیر بازگشت اتوبوس‌های شرکت واحد در اطراف دانشگاه تهران بدین شرح خواهد بود:
محل استقرار اتوبوس‌هایی که عازم شمال و شمال شرق تهران هستند خیابان ولیعصر به سمت شمال؛ محل استقراراتوبوس‌های عازم جنوب شرق، خیابان دانشگاه و ابوریحان و همچنین محل استقرار اتوبوس‌های عازم به جنوب غرب شهر میدان انقلاب و شمال به جنوب خیابان کارگر و نیز محل استقرار اتوبوس‌های عازم به جنوب شهر خیابان انقلاب حدفاصل خیابان ولیعصر تا انقلاب و در نهایت خدمات‌رسانی به مسافران عازم شمال غرب از خیابان کارگر، میدان انقلاب تا تقاطع بلوار کشاورز خواهد بود.

کد خبر 144432
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز