مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۸
۰ نفر

با فرا رسیدن عید فطر که یکی از بزرگ‌ترین اعیاد اسلامی محسوب می‌شود، مؤمنانی که یک ماه تمام میهمان لطف و رحمت خداوند بوده‌اند خود را مهیای یک میهمانی بزرگ‌تر می‌سازند و مشتاقانه به خیل نمازگزاران عید فطر می‌رسانند.

نماز عید فطر - رهبر

این اشتیاق اما برای مسئولین و مامورین شهرداری در تمام شهرها و از جمله تهران که خود را میزبان بزرگ‌ترین مراسم عبادی- سیاسی کشور می‌یابند، دو چندان است. شهرداری به‌عنوان یک نهاد خدمت‌رسان، از چندین روز پیش به استقبال این عید بزرگ رفته و تلاش دارد شرایط را برای برگزاری هر چه بهتر و با شکوه‌تر این جشن بزرگ بندگی، فراهم کند. امسال هم شهرداری تهران برای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن نماز عید فطر هماهنگی‌های لازم را با ستاد نماز جمعه به عمل آورده و اقداماتی همچون آماده‌سازی‌ محل نماز عید فطر، نظافت و رفت و روب محل برگزاری نماز عید فطر، همسطح‌سازی‌، پاکسازی جوی‌ها و مسیرها، آماده‌کردن ناوگان حمل‌ونقل عمومی برای جابه‌جایی نمازگزاران و خلاصه هر آنچه لازم است اما شاید به چشم نیاید به انجام رسانده است تا مؤمنان با خیالی آسوده و در کمال آرامش تنها به انجام فرایض دینی خود بیندیشند.60 خودروی آتش‌نشانی در اطراف مراسم برگزاری نماز عید فطر مستقر خواهند شد. همچنین تمام ظرفیت آتش‌نشانی در این روز در حال آماده‌باش خواهد بود.

همت شهرداری تهران در کار عظیم فرهنگی

امام جمعه موقت تهران با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی شهرداری تهران گفت: توصیه قرآن آن است که مسئولان در هر رده‌ای که هستند و هر مسئولیتی که دارند، ‌کار فرهنگی رسالت اول آنان باشد که خوشبختانه شهرداری تهران در این کار عظیم کمر همت بسته است. حجت‌الاسلام صدیقی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی شهرداری تهران و شعار این سازمان در راستای تبدیل سازمانی خدماتی به نهادی اجتماعی اظهار کرد: توصیه قرآن آن است که مسئولان در هر رده‌ای که هستند و هر مسئولیتی که دارند، ‌کار فرهنگی رسالت اول آنان است و این حرکت‌ها باید بار فرهنگ ظلم‌ستیزی داشته باشد؛‌ چراکه خوراک فکری جوانان بر خوراک جسمی آنان مقدم است و زیبا‌سازی‌ فضای قلب و روح، زیباتر از زیبا‌سازی‌ و شهرک‌سازی‌ ظاهری است. وی تصریح کرد: خوشبختانه شهرداری تهران در این کار عظیم کمر همت بسته است که کار بسیار خوبی است.

تدابیر مدیریت شهری برای نماز عید فطر

نصب چهار وضوخانه جدید

آماده‌سازی‌ و بهسازی تمامی سرویس‌های بهداشتی داخل پارک لاله و دانشگاه تهران برای نماز عید فطر

آماده‌سازی‌ و رفت‌و‌روب محل برگزاری نماز، پیش از برگزاری، اکیپ‌هایی به نظافت محیطی پرداخته و در پایان مراسم نیز با استفاده از ظرفیت پیمانکاران به سرعت نظافت محل به انجام خواهد رسید.

آماده‌سازی‌ سیستم‌های صوتی بیرون از محیط دانشگاه و مکان‌هایی که پیش‌بینی می‌شود صفوف نمازگزاران امتداد یابد.

آمادگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی برای جابه‌جایی نمازگزاران با به‌کارگیری حداکثر ظرفیت خود در 3بخش مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی

راه‌اندازی 22 ایستگاه فرهنگی که به توزیع بسته‌های فرهنگی میان نمازگزاران می‌پردازند.

مناسب‌سازی‌ و بهسازی معابر و خیابا‌ن‌های اطراف دانشگاه تهران

ترمیم و بهسازی جداول و تأمین روشنایی اطراف محل برگزاری نماز عید فطر

خط‌کشی قبله در خیابان‌های منشعب،به متراژ 25 هزار متر

رنگ آمیزی کیوسک‌ها و نرده‌های ورودی دانشگاه به متراژ یک هزار متر مربع

ایجاد سنگ فرش

جانمایی سرویس‌های بهداشتی پرتابل و تابلو‌های راهنما

نصب سایبان

لایروبی و بهسازی فضاهای سبز خیابان‌های اطراف

کد خبر 144348

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز