مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران با تشریح اقدامات شهرداری تهران در برگزاری نماز عید فطر گفت: همه ظرفیت شهرداری تهران برای برپایی هر چه باشکوه نماز عید فطر بسیج شده و آماده است.

عید فطر

به گزارش خبرنگار"تهران سما" محمد احمدی بافنده در نشست خبری صبح امروز که پیرامون اقدامات ستاد هماهنگی نماز عید فطر؛ شهرداری تهران صورت گرفته اظهار کرد: آماده سازی محل نماز عید فطر در داخل و خارج از محیط دانشگاه تهران توسط شهرداری صورت گرفته است و نظافت وبهسازی محیط، پاکسازی سرویس های بهداشتی، همسطح سازی، نور پردازی و تقویت سیستم صوتی از جمله این اقدامات است .

وی ادامه داد: بیش از 40 خود رو برای ترمیم سیستم های صوتی مجهز شدند و علاوه بر آن محل های مناسب برای استقرار بانوان در نظر گرفته شده و پارکینگ لاله و پارکینگ کاوه در خیابان انقلاب نیز برای پارک خودروهای شخصی دیده شده است ، اما از مردم می خواهیم تا جایی که امکان دارد از وسایل حمل و نقل عمومی در این روز استفاده کنند.

قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در ادامه افزود: آماده سازی شبکه معابر صورت گرفته و زیر سازی های لازم به عمل آمده است وهمچنین آماده سازی وشستشوی انهار به طور کامل به انجام رسیده است .

وی افزود : همچنین 12 تلویزیون برای سخنرانی رهبر معظم انقلاب در مقابل صفوف نمازگزاران نصب خواهد شد.

بافنده در ادامه با بیان اینکه تمهیدات ترافیکی از شب قبل از عید اجرایی می‌شود، گفت: بعد از نماز صبح خطوط بی‌آر‌تی آماده جابه‌جایی مسافران است و علاوه بر آن 5 هزار دستگاه اتوبوس در اختیار راهور و بسیج به منظور ساماندهی مسافران از میادین اصلی و مساجد برای انتقال به دانشگاه قرار گرفته است .

وی درباره آمادگی ناوگان تاکسیرانی نیز اظهار کرد: هزار ون‌ نیز برای این مراسم در نظر گرفته شده تا نمازگزاران را از ایستگاه‌های مترو به صفوف برگزاری نماز انتقال دهد.

قائم‌ مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران اضافه کرد: پیش بینی می‌کنیم 1.5 میلیون نمازگزار با خطوط بی‌آر‌تی جابه‌جا شود و ظرف 25 دقیقه هر نمازگزار به مقصد خود برسد.

احمدی بافنده خاطرنشان کرد: تعدادی از تاکسی ها نیز در اختیار اورژانس و شرکت شهر سالم قرار می گیرد تا بیماران را از بیمارستان به منازلشان منتقل کند و علاوه بر آن تمام نمازگزاران حین برگزاری نماز بیمه هستند تا در صورت اتفاق احتمالی و تایید اورژانس و شرکت شهر سالم از خدمات بیمه برخوردار شوند.

وی در در خصوص اجرای اقدامات فرهنگی به این مناسبت اظهار کرد: در قالب 22 منطقه ،خدمات فرهنگی در روز نماز عید فطر صورت می گیرد و با برپایی ایستگاه های صلواتی بسته های فرهنگی و همچنین 300 هزار دعا برای قرائت در قنوت نماز عید فطر به نمازگزاران ارائه می شود .

قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به مباحث ایمنی پیش بینی شده در این روزعنوان کرد: بیش از 60 دستگاه آتش نشانی در اطراف محل برگزاری نماز عید فطر مستقر خواهند شد و علاوه بر آن تمامی نیروی آتش نشانی در این روز آماده باش هستند.

وی همچنین از سازمان های دولتی همچون وزارت نفت و دیگر سازمان های مستقر در خیابان طالقانی خواست تا سرویس های بهداشتی خود را برای تجدید وضو در اختیار نمازگزاران قرار دهند.

احمدی بافنده همچنین از شهروندان خواست تا در خیابان انقلاب و 16 آذر به اقامه نماز نپردازند، چرا که این مکان به قبله اتصال نداشته و خواندن نماز در آن قبول نیست.

کد خبر 144500
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز