یکشنبه ۸ بهمن ۱۳۸۵ - ۰۵:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجموعه شعرهای مدرن برخی از نامدارترین شاعران روز جهان به سرویراستاری محسن عمادی از سوی نشر قو به بازار کتاب عرضه خواهد شد.

محسن عمادی ، شاعر و مترجم و فرهنگ پژوه ضمن اعلام این خبر به همشهری‌آنلاین گفت: نام این مجموعه که در مرحله اول 14 کتاب خواهد شد «باز چشم های تو مرا خوانده‌اند» است.

 وی با اشاره به ناشناس ماندن شاعران نامی جهان در ایران گفت:متاسفانه شاعرانی که در شعر امروز جهان نقش کلیدی ایفا کرده‌اند ،هنوز در کشور ما ناشناس‌اند، خواننده‌ی شعر آن تعهد و دغدغه را نشان نداده‌است که شعر زنده‌ی جهان را درست بخواند و دنبال کند.  بدون درکی عمیق از شعر هم‌چراغان‌مان، دردهای شعر ایران درمان نمی‌شوند.

 به گفته عمادی انتشار این مجموعه در دو مرحله صورت می گیرد؛ در مرحله‌ی نخست کتاب‌های کوچک مستقلی از گزیده اشعار هر شاعر منتشر می‌شوند که این مرحله انتشار آثار گزیده‌ی قریب سی شاعر را در بر می‌گیرد. در مرحله‌ی بعد ناچاریم با توجه به میزان استقبال خوانندگان شعر از هر شاعر، دست به گزینش بزنیم و مجموعه‌های مفصل آنتولوژیکی از شاعرانی را منتشر کنیم که خوانندگان بیشتری دارند.

 وی پیش بینی کرد تدوین و انتشار مرحله اول این مجموعه دو سال به طول انجامد و در این مدت کتابهایی از  شاعرانی چون : ولادیمیر هولان، نیکیتا استانسکو، مارین سورسو، زبیگنیف هربرت، واسکو پوپا و کلارا خانس برای انتشار آ‌ماده شوند.

از محسن عمادی که مدیر سایت خانه‌ی شاعران جهان نیز هست، تا به حال چند کتاب شعر در خارج از ایران به چاپ رسیده‌است. شعر او به زبان‌های اسپانیولی ، انگلیسی، روسی و فرانسه ترجمه شده‌است. در سال 2004 نماینده‌ی شعر ایران در کنفرانس بی‌المللی شعر مونکایوی اسپانیا بود.

وی امسال هم میهمان خانه‌ی شاعران در اسپانیا خواهد بود و کتاب شعر دیگری از وی توسط انتشارات اولیفانته چاپ و منتشر خواهد شد.
محسن عمادی ابراز امیدواری کرد که نخستین کتاب شعرش در ایران با عنوان «سونات در سفید بزرگ» توسط نشر قو منتشر شود.

کد خبر 14430

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز