چهارشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرد در نزدیکی باب العزیزیه محل اقامت معمر قذافی درگیری‌های جدیدی آغاز شده است.

درگیری‌های جدید در منطقه باب العزیزیه

به گزارش ایرنا،خبرگزاری فرانسه از طرابلس گزارش داد : در حالی درگیری های جدیدی در باب العزیزیه رخ داده که نیروهای مخالف توانستند روز گذشته کنترل این منطقه را در اختیار بگیرند ، اما از روز گذشته درگیری هایی به صورت پراکنده در این منطقه رخ داده است.

به گفته خبرنگار این خبرگزاری، دود غلیظی در این منطقه به هوا برخاسته است؛ جایی که نیروهای مخالف با نیروهای باقی مانده وفادار به رژیم در حال سقوط قذافی همچنان درگیر هستند.همچنین گفته می‌شود که این درگیری ها به منطقه ابوسلیم نیز کشیده شده است.

فرماندهان نیروهای مخالف در لیبی اعلام کرده اند که آنها مصمم به عقب راندن نیروهای قذافی از این منطقه هستند. گفته می شود که حدود 30 خبرنگار نیز در هتل ریکسوس در طرابلس گیر افتاده اند و گمانه زنی های فراوانی در مورد اینکه آیا نیروهای مخالف کنترل این هتل را در اختیار دارند یا نیروهای قذافی مطرح شده است.

فرماندهان نیروهای مخالف همچنین اعلام کرده اند که تک تیراندازان وفادار به قذافی در برخی مواضع مستقر هستند. نوری محمد یکی از فرماندهان نیروهای مخالف گفت: تعدادی از تک تیراندازان حامی قذافی در اطراف منطقه باب العزیزیه مستقر هستند. فعالیت و پنهان شدن این افراد از نیروهای قذاقی را می توانیم تایید کنیم ، اما نمی توانیم بگوییم که آنها دقیقا کجا هستند.

نیمه شب سه شنبه نیز درگیری هایی در شهر طرابلس رخ داد. همچنین براساس گزارش‌ها اوایل روز چهارشنبه صدای دو انفجار در طرابلس شنیده شد که گفته می شود این انفجارها به دلیل حمله هواپیماهای ناتو رخ داد.

هنوز نیز گمانه زنی ها در مورد محل پنهان شدن معمر قذافی ادامه دارد. به دنبال پیشروی نیروهای مخالف به سوی طرابلس و نزدیک بودن سقوط رژیم قذافی، بسیاری از کشورها شورای ملی انتقالی لیبی را به عنوان نماینده مشروع مردم لیبی به رسمیت شناخته اند.

کد خبر 143961
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز