سه‌شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۳
۰ نفر

گروه حوادث: یک قاتل آمریکایی که 36 سال پیش از زندان کالیفرنیا فرار کرده بود دستگیر شد.

متهم

این مرد به نام ویلیام والترآشر در سال 1966 (1345) به یک کافه حمله کرده و صاحب بار را به قتل رسانده بود و پس از فرار از زندان با هویت جعلی در جنوب ساکرامنتو در ایالت کالیفرنیا زندگی می‌کرد.این جنایتکار آمریکایی 45 سال پیش درست زمانی که پسر جوانی بود با انگیزه سرقت وارد یک کافه در کالیفرنیا شد و پس از قتل به زندان افتاد. 9 سال بعد وی زمانی‌که دوران محکومیتش را در اردوگاه زندان کالیفرنیا می‌گذراند با کمک همدستش نقشه فرار کشید و آن را به مرحله اجرا گذاشت.

در این مدت مأموران پلیس اف‌بی‌آی در تعقیب این زندانی فراری بودند درحالی‌که وی با هویت جعلی دیوید دونالد زندگی می‌کرد و با تغییر وضعیت ظاهری‌اش هیچ کس به او شک نکرد. تا اینکه چند روز پیش پلیس کالیفرنیا متوجه شد که مادر این زندانی فراری که به‌علت بیماری در حال مرگ بوده شماره پسرش را به یکی از دوستانش داده تا برای آخرین بار پیش از مرگ با او صحبت کند.

پلیس وقتی در جریان این موضوع قرار گرفت به تحقیق دست زد و متوجه شد که زندانی فراری با تغییر هویت خود خانه‌ای اجاره کرده و به‌عنوان راننده کامیون در مسافت‌های طولانی مشغول کار است. با این سرنخ پلیس مخفیگاه این قاتل را تحت محاصره قرار داد و به فرار 36 ساله وی پایان داد. ویلیام در بازجویی‌ها گفت که در این مدت با زنی ازدواج کرده و از او یک دختر دارد اما زندگی آنها 10 سال بیشتر دوام نداشت و نهایتا از یکدیگر جدا شدند. این قاتل آمریکایی به زندان منتقل شد و قرار است به‌زودی به اتهام فرار از زندان در دادگاه کالیفرنیا محاکمه شود.

کد خبر 143878
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز