شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۴
۰ نفر

در حالی که تعدادی از والدین حتی برای کودک خود نیز عینک آفتابی تهیه نمی‌کنند برخی از راننده‌ها برای خودروی خود عینک آفتابی می‌گیرند.

خودرو

البته عینک آفتابی خودرو‌ها همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید شباهتی به عینک‌هایی از این دست ندارد و فقط تمام شیشه جلوی خودرو را می‌پوشاند. نوعِ خودرویی این عینک‌ها توسط پلیس غیرمجاز شناخته شده و در صورت مشاهده آن راننده جریمه خواهد شد. با وجود این، استفاده از چنین وسیله‌ای در برخی شهرستان‌ها حسابی رایج شده است؛ تا جایی که حتی عصر‌ها نیز می‌توان این شیشه‌های تیره شده را در شهر مشاهده کرد.

آخرین شیرجه

همزمانی ماه مبارک رمضان با تابستان موجب کاهش تعداد غریق‌های دریا و رودخانه‌ها شده است اما هنوز هم پس از افطار برخی افراد اقدام به شنا در قسمت‌های غیرمجاز می‌کنند. آنها بدون توجه به اینکه ممکن است این آخرین شیرجه آنها در آب باشد به بهانه اینکه مسافرت بدون شنا مسافرت نمی‌شود تنی به آب می‌زنند و زندگی خود را در این راه می‌گذارند. به‌هر حال چنانچه شما نیز در شهر خود یا شهر‌های دیگر کشور هوس آب‌تنی کردید، تمام نکات ایمنی را در نظر بگیرید.

مایع دستشویی

چندی پیش در همین ستون تصویر آبخوری و سرویس روشویی یکی از دانشگاه‌های شهر را چاپ کردیم. داخل ظرف مایع‌ دستشویی ‌که در آن تصویر مشاهده می‌شد به‌جای مایع‌دستشویی یک‌قالب صابون بود؛ صابونی که حتی کلاغ‌ها هم هوس برداشتن آن‌را نمی‌کردند، دانشجو‌ که جای خود دارد. با وجود این، مشکل یاد‌شده گلی بود که به سبزه نیز آراسته شد؛ به این معنی که دانشجوی دیگری تصویر ظرف مایع دستشویی را برای ما ارسال کرده است که خوشبختانه این بار داخل آن مایع دستشویی ریخته‌اند اما در نبود درپوشِ این ظرف، انواع و اقسام حشرات وارد آن شده و همانجا از بین رفته‌اند. به هرحال از آنجا که تمام دانشجو‌ها مانند چارلز داروین، علاقه‌ای به نظریه تکامل و جمع‌آوری حشرات ندارند، بهتر است مسئولان در نظارت بر بهداشت سرویس‌های بهداشتی تجدید نظر کنند.

تغییر کاربری ساختمان

در ستون فرهنگ آپارتمان‌نشینی همین صفحه با استناد به قانون تملک آپارتمان‌ها تغییر کاربری انبار‌ها را نیز غیرمجاز معرفی کردیم اما برخی ساکنان، همچنان اصرار ویژه‌ای روی تغییر کاربری قسمت‌های گوناگون ساختمان دارند. برای نمونه یکی هنگام پخت و پز، در‌های ورودی واحد خود را باز می‌گذارد و از راهرو‌ی ساختمان به عنوان هود استفاده می‌کند. دیگری حتی به فضای لابی ساختمان نیز رحم نکرده و کلی از وسایل و لوازم خود را در آنجا می‌گذارد تا به قول خودش فردای همان روز آنها را با خود ببرد.

کد خبر 143699
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز