چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۴
۰ نفر

بسیاری از آنها که دچار مصدومیت می‌شوند در مورد مواد و اشیایی که باید از هم دور نگه داشته شوند یا باهم میل نشوند آگاهی کافی ندارند.

بنزین

برای نمونه خیال می‌کنند فقط خربزه و عسل است که نباید آنها را با هم خورد یا فقط پنبه و آتش است که همیشه باید آنها را دور از هم نگه داشت. گالن‌ به دست‌هایی که راهی جایگاه‌های سوخت می‌شوند و بعد از پر کردن گالن از بنزین آن‌را داخل صندوق‌ عقب می‌گذارند از همین گروه هستند.

این در حالی است که همجواری بنزین و صندوق‌عقب خودرو هم حکم پنبه و آتش را دارد. می‌گویید نه! سری به بخش اورژانس، سوانح سوختگی یا سردخانه بیمارستان‌ها بزنید. آن‌وقت متوجه می‌شوید که نباید با این رفتار‌های به دور از احتیاط برای حضرت عزرائیل کارت دعوت فرستاد. البته قدیمی‌ها نیز در موارد اینچنینی می‌گفتند « ماهی و ماست؟ عزرائیل میگه بازم تقصیر ماست ؟».

محله یوزپلنگ‌ها

اگر هنگام گذر از محله‌ای به ناگاه متوجه شدید که لباس تعدادی از اهالی محل دارای لکه‌های سیاه و بزرگی است که آن‌را شبیه به پوست یوزپلنگ کرده، خیال نکنید که اهالی این محل همگی از هواداران حیات‌‌وحش و نگران انقراض نسل یوزپلنگ‌ هستند و به همین دلیل ظاهر خود را شبیه آن کرده‌اند. به احتمال فراوان علت اصلی به وجود آمدن این لکه‌ها به دوده‌های دودکش‌ همسایه‌های بی‌مبالات آنها باز می‌گردد. همسایه‌هایی که هیچ توجهی به تعمیر آبگرمکن یا مشعل و دیگ موتورخانه ندارند. به همین دلیل‌ دوده‌های این دودکش‌ها روی لباس‌های خیسی می‌نشیند که روی بند رخت پهن شده‌اند و اهالی نیز به اجبار آنها را می‌پوشند.

از این جیب به آن جیب

برخی از آقایان برای خرج‌های غیرضروری نیز جرات نپرداختن پول به همسرشان را ندارند. با وجود این جلوی دیگران بادی به غبغب انداخته و می‌گویند «از این جیب به آن جیب می‌شود» یا «جیب من و عیال نداره که». به نظر می‌رسد قصه از این جیب به آن جیب در معنای واقعی در رفتار‌های دیگر برخی شهروندان نیز رسوخ کرده است. برای نمونه برخی به جای ادای نذر، از این جیب به آن جیب می‌کنند. در حالی که بسیاری از شهروندان غذای نذری یا وجه آن‌را با صرف وقت به دست نیازمندان واقعی می‌رسانند اما از این جیب به آن جیب کننده‌ها غذای نذری را فقط میان خویشاوندان خود تقسیم می‌کنند. مخاطبان ضرب‌المثل «نذر می‌کنم واسه سرم، خودم می‌خورم و پسرم» چنانچه کمی به اطراف خود دقت بیشتری کنند به طور حتم سنت و فریضه والای نذر را به گرفتن میهمانی و فخرفروشی به دیگران کاهش نخواهند داد.

کاربری جدید عابربانک

خدمات عابربانک‌ها روز‌به‌روز گسترش می‌یابد. این کارمند آهنی بی‌هیچ منتی از پرداخت قبض‌ها گرفته تا خرید شارژ تلفن همراه را انجام می‌دهد. با وجود این گاهی برخی عابربانک‌هایی که سالی یکبار نیز تمیز نمی‌شوند دور از چشم مسئولان برای کارکنان ادارات و شرکت‌ها، مرخصی استعلاجی نیز جور می‌کند. برای این منظور کافی است کارکنان یاد شده با انگشتان خود دکمه‌های چرک و آلوده به هزاران میکروب و ویروس این دستگاه را لمس کنند و بدون شستن دست‌ها غذا یا میوه بخورند. پس از آ ن به هر پزشکی که مراجعه کنند دست‌کم سه روز به آنها مرخصی استعلاجی می‌دهد.

کد خبر 143509
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز