چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۸
۰ نفر

می‌گویند باید تهدید‌‌‌ها را تبدیل به فرصت کرد و در مجموع مثبت‌اندیش بود. اگر در‌های خانه و محل کار مملو از برچسب‌های تخلیه چاه فاضلاب شده یا سطح خیابان پوشیده از آگهی‌های کاغذی است نباید عصبانی شد.

شهر

 اگر صبح کارگران جارو می‌کشند و عصر دوباره آگهی‌ها همه جا پخش می‌شوند فقط باید به نیمه پر لیوان چشم دوخت. برای نمونه می‌توان خیابان یاد‌شده را به نام خیابان کاغذی نامگذاری کرد و کلی از بابت آن گردشگر جذب و شغل نیز ایجاد کرد. همین حالا خیابانی در یکی از کشور‌های خارجی به نام خیابان آدامس مشهور شده است و هر ماه هزاران گردشگر نیز به سمت آن جلب می‌‌شوند. تنها ویژگی آن نیز این است که هر کسی از آنجا رد شده یک آدامس به دیوار‌ چسبانده است بدون اینکه از عواقب قانونی آن هراسی داشته باشد(‌فقط در این خیابان کسی به جرم چسباندن آدامس جریمه نمی‌شود). به‌هر حال اگر در کشور ما نیز نصب کننده‌های آگهی همین طور بدون ترس از عواقب قانونی به کار خود ادامه دهند خیابان که هیچ، تمام شهر را آگهی‌ها فرا می‌گیرند.

عبور خطرناک

اخبار حوادث هر از گاهی خبر تصادف منجر به مرگ رهگذرانی را منتشر می‌کند که قصد عبور از عرض بزرگراه‌ها را داشته‌اند. با وجود این در برخی محله‌ها شهروندان بدون توجه به خطر این مورد به بهانه کوتاه کردن مسیر خود عرض بزرگراه را طی می‌کنند. در نقاط نرده‌گذاری شده نیز با قطع این نرده‌ها فقط و فقط به کوتاه شدن مسیرمی‌اندیشند.

‌دزدِ برق

یکی از موارد ایمنی که همیشه پلیس آگاهی آن را به دیگران گوشزد می‌کند این است که اشیاء و جواهر گرانقیمت را از جلوی دید غریبه‌ها بر دارید. وسوسه دستبرد به آنها حتی ممکن است یک سارق متنبه شده را نیز وادار به سرقت کند. حال حکایت سیم‌های برقی است که داخل کوچه و خیابان به هر برق‌دزدی چراغ‌سبز نشان می‌دهند. نه جعبه‌ قفل شده‌ای، نه محافظی و نه روکشی دارند. شاید پیش خود بگویید خطر برق‌دزدی در مقابل خطرناک بودن این سیم‌ها برای سلامت رهگذران به‌ویژه کودکان، هیچ اهمیتی ندارد. اما نگارندگان این ستون در گذشته بار‌ها و بار‌ها به این خطر قابل توجه اشاره کرده‌اند. این بار از این زاویه نیز به موضوع پرداخته‌اند شاید زنگ خطر به گونه دیگری برای مسئولان به صدا در آمده و دیگر شاهد این سهل‌انگاری‌ها نباشیم.

شیرابه

مصداق اینکه می‌گویند « پنج انگشت دست با هم برادر هستند، برابر نیستند» را می‌توان در نوع رفتار ساکنان یک آپارتمان نیز مشاهده کرد. ساکنان یک واحد برای اینکه زباله‌ها به دست گربه‌ها پخش نشود، با هزینه شخصی خود محافظ سطل زباله می‌خرند و آن‌را جلوی آپارتمان نصب می‌کنند. ساکنان واحد دیگر اما هر شب کیسه مملو از شیرابه را کنار سطل می‌گذارند. نتیجه هم چیزی جز جاری شدن شیرابه بد بو در سطح کوچه نیست.

کد خبر 142805
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز