شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۶
۰ نفر

لندن: پزشکان به دختری اسکاتلندی هشدار داده‌اند تا هرگز موهای خود را شانه نزند زیرا این کار می‌تواند منجر به مرگ وی شود.

comb

مگان استوارت علاوه بر ممنوعیت شانه‌زدن موهایش، اجازه پوشیدن لباس‌های پلی‌استری و لمس کردن بادکنک را نیز ندارد زیرا کوچکترین میزان الکتریسیته ساکنی که به بدن وی وارد شود می‌تواند مغزش را از کار بیندازد. این دختر 13ساله به بیماری بسیار نادری مبتلا است که به «سندروم مو شانه‌زدن» شهرت دارد. در سال 2008 میلادی زمانی که مادر این دختر، موهای وی را پیش از رفتن به مدرسه شانه می‌زد، ناگهان مگان به کف اتاق افتاد و لب‌هایش کبود ‌شد. البته مگان می‌تواند در زیر جریان آب که احتمال ایجاد الکتریسیته ساکن بسیار کم است، موهایش‌را شانه بزند. گفته می‌شود فقط یک‌نفر دیگر در جهان به این بیماری مبتلاست.

ابرهایی به شکل قو

لندن: شهروندان شهر پورتسموث انگلیس روز گذشته تصور می‌کردند که دسته‌‌ای از قوها در حال پرواز بر فراز آسمان شهر هستند اما ساعتی بعد خبری را از تلویزیون مشاهده کردند که حسابی آنها را شگفت‌زده کرد. این خبر نشان می‌داد که هیچ قویی بر فراز شهر پرواز نکرده است و آنچه شهروندان در آسمان دیده‌اند همگی توده ابرهای کوچک بوده‌اند. جالب اینجا بود که این توده‌ ابرها همگی شبیه به قو بودند و با فاصله‌ای نزدیک به هم پرواز می‌کردند.

از طرف دیگر این توده‌ ابرها شکلی شبیه به پرواز دسته‌جمعی پرندگان( شکل مثلث) به خود گرفته بوده و هرکسی را با این تصور روبه‌رو می‌کرد که دسته‌ای از پرندگان در حال پرواز هستند. کارشناسان معتقدند که وزش باد باعث شده است تا بلورهای یخ به این شکل درآیند و یک‌پدیده طبیعی خارق‌العاده را رقم بزند.

ترمز پایی

میشیگان: انتشار تصاویری از تلاش عجیب و غریب راننده یک‌وانت برای متوقف کردن خودرویش، به سوژه داغ بسیاری از رسانه‌ها و سایت‌های گوناگون اینترنتی تبدیل شده است. ماجرا از این قرار است که این راننده ناگهان متوجه می‌شود که ترمز خودرو کار نمی‌کند. به‌همین دلیل در خودرو را باز کرده و سعی می‌کند با کشیدن پایش روی زمین خودرو را متوقف کند. این مرد مسافتی طولانی را به این شیوه طی کرده و سرانجام نیز موفق به متوقف‌کردن خودرو با پا می‌شود. البته این ترمز پایی برای وی بسیار گران تمام شد زیرا هم پای چپش به‌شدت آسیب دید و باید چند وقتی در پانسمان بماند و هم پلیس وی را به‌خاطر رانندگی با خودروی معیوب جریمه کرد. گفتنی است که ماموران پلیس، خودشان صحنه‌های این اتفاق را ضبط کرده‌اند.

رویای اضافه وزن

آریزونا: یک‌زن آمریکایی قصد دارد در آینده‌ای نزدیک به چاق‌ترین فرد جهان تبدیل شود. اوان سوزان 32ساله هم‌اکنون 330کیلوگرم وزن دارد و سعی می‌کند با خوردن حجم زیادی از غذاهای گوناگون روزانه 20هزار کالری دریافت کند. وی هرماه یکبار و آن‌هم به‌مدت 8ساعت، همراه دو پسر 16و 12ساله خود به فروشگاه موادغذایی می‌رود و تا جایی که امکان دارد موادغذایی گوناگون خریداری می‌کند.

اوان سوزان برای رفت و آمد به فروشگاه از یک‌موتور برقی ویژه استفاده می‌کند که قدرت حمل وی را دارد. با وجود اینکه پزشکان به اوان در مورد افزایش وزنش هشدار داده‌اند اما او معتقد است که از نظر جسمانی در وضعیت سالمی قرار دارد. وی برای ثبت رکورد جهانی باید وزنش را به بیش از 2برابر وزن فعلی برساند.

کد خبر 143697
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز