«حمید سوریان هر چه سعی می‌کرد به آنچه می‌خواست در تمرینات نمی‌رسید.

گشتی

حالا بهتر است او مدتی استراحت کند تا برای المپیک آماده شود.» گرچه نایب رئیس فدراسیون کشتی غیبت حمید سوریان، دارنده 5 مدال طلای جهانی در مسابقات جهانی استانبول را قطعی می‌داند، ولی به حضور این کشتی‌گیر در المپیک لندن امیدوار است. محمدعلی صنعتکاران درباره درگیری سوریان با محسن حاجی‌پور در تمرین تیم ملی کشتی فرنگی می‌گوید: «در کشتی این اتفاقات می‌افتد اما دلیل اصلی عدم‌اعزام سوریان به مسابقات جهانی آن اتفاق نبوده است.

سوریان از مدت‌ها قبل عدم‌تمایلش را برای حضور در مسابقات جهانی ابراز داشته و این مسئله را چند بار با محمد بنا در میان گذاشته بود اما بنا او را تشویق می‌کرد که ادامه دهد. حالا با اتفاقاتی که افتاده، سوریان تصمیم نهایی‌اش را گرفته و به مسابقات جهانی نخواهد رفت. او در اردوی آخر نیز حضور نخواهد داشت.»

نایب رئیس فدراسیون کشتی ادامه می‌دهد: «در هر صورت در 96کیلوگرم آنطور شد و در 55کیلو هم این اتفاق پیش آمد.»
اشاره صنعتکاران به دوپینگ 2ملی‌پوش کشتی فرنگی است و اخبار رسیده از اعتراض کشتی‌گیران متهم امیدوارکننده است. دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ با تایید این خبر می‌گوید: «جریان کشتی‌گیران فرنگی و استفاده از مواد نیروزا وارد فاز جدیدی شد و احتمال تخفیف در محرومیت یا تبرئه شدن آنها قوت گرفت.»

به گفته لطفعلی پورکاظمی قرار بود نتیجه نهایی دوپینگ 2ملی‌پوش فرنگی ایران که نمونهA آنها مثبت اعلام شده بود، به فدراسیون کشتی و «نادو» ارسال شود که تا این لحظه این پاسخ ارسال نشده است. او ادامه می‌دهد: «حالا که این جواب‌ها ارسال نشده رای نهایی در مورد این کشتی‌گیران مهر یا آبان ماه صادر خواهد شد.

در این شرایط وادا پذیرفته که شاید مستندات ارائه شده از سوی فدراسیون کشتی قابل بررسی بیشتر باشد. وادا اکنون با صرف زمان بیشتر می‌خواهد بررسی کند که آیا این دو کشتی‌گیر مجرم واقعی هستند یا نه. البته تا همین جا که هنوز جوابی از سوی وادا و فیلا نیامده ثابت شده که مستندات ارائه شده تا حدی توانسته افسران وادا را قانع کند که رای صادر نکنند.»
با همه اینها، محمد بنا علاوه بر 2‌کشتی‌گیر متهم به دوپینگ، حمید سوریان را هم در مسابقات جهانی استانبول نخواهد داشت. دبیر فدراسیون کشتی تاکید می‌کند که نمی‌گذاریم مشکل کشتی فرنگی حاد شود.

به همین دلیل امیدوار است که سوریان به اردوی تیم ملی بازگردد. عارف ربطی می‌گوید: «امیدوارم سوریان به اردو برگردد. او حتی اگر نخواهد کشتی بگیرد، باید در کنار تیم باشد و کمک کند. همه باید به تیم ملی کمک کنند هر چند که کشتی قائم به فرد نیست. فدراسیون کشتی مسئله را پیگیری می‌کند تا مسئله حاد نشود. در نهایت بهترین تصمیم برای تیم ملی کشتی فرنگی گرفته خواهد شد.»

21نفر در اردوی آخر

آخرین اردوی تیم ملی کشتی فرنگی پیش از مسابقات جهانی با حضور 21‌ کشتی‌گیر و بدون حمید سوریان از روز سوم شهریورماه آغاز می‌شود. مسابقات جهانی کشتی از 21 تا 27 شهریور در استانبول ترکیه برگزار می‌شود. 21‌کشتی‌گیر دعوت شده به اردو به‌ترتیب زیر هستند:

55 کیلوگرم: سامان عبدولی(خوزستان)، محسن حاجی‌پور (مازندران) و دانیال نیک بین(کردستان)
60 کیلوگرم: امید نوروزی (فارس)، عبدالمحمد پاپی (خوزستان) و ابوذر نورزاد (البرز)
66 کیلوگرم: سعید عبدولی (خوزستان) علی محمدی (تهران) افشین بیابانگرد (اردبیل)
74 کیلوگرم: فرشاد علیزاده (تهران)، محسن قاسمی (لرستان) و کمال محمدعلیزاده (فارس)
84 کیلوگرم: حبیب‌الله اخلاقی (خوزستان)، طالب نعمت‌پور (لرستان) و علی قیطاسی (فارس)
96 کیلوگرم: قاسم رضایی (مازندران)، مهدی عسگری زاده(خوزستان) و شهاب قوره جیلی(فارس)
120 کیلوگرم: بشیر باباجان‌زاده (مازندران)، اسماعیل نظری (تهران) و بهروز یوسفی(مازندران).

کد خبر 143682
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز