پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۷
۰ نفر

ورزش کشتی ایران از گذشته افتخارات زیادی در سطوح مختلف بین‌المللی کسب کرده است.

هفته‌نامه دوچرخه شماره 615

به ویژه در رقابت‌های المپیک، کشتی از جمله ورزش‌هایی است که ایرانی‌ها همواره از ورزشکاران آن انتظار بیشتری برای کسب مدال دارند. هر چند کشتی ایران چند سالی است که دیگر آن صلابت گذشته را ندارد، ولی در یکی، دو سال اخیر به ویژه در رشته فرنگی پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در این رشته دیده می‌شود.

شاید با توجه به پیشینه ورزش کشتی در ایران، قهرمانی اخیر تیم ملی کشتی آزاد و نایب قهرمانی تیم کشتی فرنگی نوجوانان اتفاق چندان بزرگی نباشد ولی توجه به این‌که این کشتی گیران پشتوانه‌های آینده کشتی ایران به شمار می‌آیند، کسب این عناوین برای کشتی‌ ایران می‌تواند مهم باشد. به ویژه این که برخی از این کشتی‌گیران مستعد در صورت توجه به آنها ملی‌پوشان آینده ایران در اوزان مختلف خواهند بود.

در رشته فرنگی نوجوانان ایران با کسب ۹ مدال (سه مدال طلا، چهار مدال نقره و دو مدال برنز) از ۱۰ وزن و کسب عنوان نایب قهرمانی کارنامه قابل قبولی داشتند و اگر پژمان پشتام، نوجوان وزن ۵۸ کیلوگرم ایران با ناداوری در مقابل حریف بازنده اعلام نمی‌شد، کشتی فرنگی ایران می‌توانست قهرمانی سال گذشته خود را تکرار کند.

نقطه شیرین پیروزی‌های ایران در رده نوجوانان در رشته آزاد بود. کشتی آزاد ایران که چند سالی است قافیه را به کشتی فرنگی باخته و در تمامی رده‌ها موقعیت متزلزل‌تری دارد، توانست با قهرمانی در رشته آزاد و آن هم پس از چهار سال نوید آینده درخشانی را برای کشتی آزاد بدهد.

این قهرمانی نشان داد که کشتی آزاد از پشتوانه خوبی برخوردار شده است. قهرمانی مقتدرانه با ۹ امتیاز اختلاف و قرار گرفتن بالا‌تر از کشورهای صاحب نام کشتی در رده نوجوانان چون هند، قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان و ژاپن با ۹ مدال (پنج طلا، دو نقره و دو برنز) نشان داد که کشتی هنوز هم در بین نوجوانان ایرانی موقعیت ممتازی دارد.

نوجوانان مستعد و شایسته‌ای چون رضا خدری، پیام بویری، علی شریفی، امیر حسین خانپور، محمد پیامنی، علی ارسلان، رامین طاهری، پیمان یار احمدی، ‌ علیرضا کریمی، حاتم علی‌اکبرزاده، پدرام جمشیدی و... می‌توانند در صورت تداوم آموزش حرفه‌ای در باشگاه‌ها و توجه مسئولان به رده‌های پایه و ایجاد امکانات و شرایط مناسب، آینده خوبی برای کشتی ایران رقم بزنند.

کد خبر 143456
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز