همشهری آنلاین: تیم کشتی آزاد نوجوان ایران با 5 مدال طلا، 2 نقره و 2 برنز و 90 امتیاز پس از 4 سال با اقتدار بر سکوی قهرمانی قاره کهن ایستاد.

کشتی

 به گزارش فارس و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، در پایان رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان آسیا که در بانکوک تایلند برگزار شد صابر خانجانی در 42 کیلو، پیمان یاراحمدی در 58 کیلو، علیرضا کریمی در 76 کیلو، حاتم علی‌اکبرزاده در 85 کیلو و پدرام جمشیدی در 100 کیلو صاحب مدال طلا شدند. ایمان صادقی در 54 کیلو و مهران بابایی در 58 کیلو به مدال نقره رسیدند. یونس سرمستی و حسن یزدانی هم در 46 و 50 کیلو به مدال برنز دست یافتند. محمد عظیمی در 69 کیلو پنجم شد.

 تیم کشتی آزاد نوجوانان ایران در سال‌های 87، 88 و 89 در کشورهای ازبکستان، هند و تایلند به‌ترتیب در جایگاه‌های سوم، دوم و دوم قرار گرفته بود و امسال پس از 4 سال با سرمربیگری محمد طلایی، قهرمان سابق جهان، بار دیگر بر بام قاره کهن ایستاد.

 پس از ایران که با 90 امتیاز قهرمان شد، هند با 81 امتیاز دوم شد و تیم‌های قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان و هند به‌ترتیب با 69، 48، 47، 41 و 39 امتیاز در رده‌های سوم تا هفتم قرار گرفتند.

 در 54 کیلو ایمان صادقی دور اول آزادکار عراقی را در تایم اول ضربه کرد و در دور دوم هم حریف تایوانی را در 2 تایم با نتیجه یک بر صفر و ضربه فنی شکست داد و راهی نیمه‌نهایی شد. صادقی در این مرحله مقابل حریف قزاقستانی در 3 تایم با نتیجه صفر بر یک، 3 بر 2 و 6 بر صفر به پیروزی رسید راهی فینال شد.

 وی در دیدار فینال با نتیجه 2 بر صفر و ضربه فنی مقابل حریف هندی خود شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد. این کشتی‌گیر حاضر به انجام تست دوپینگ نبود، اما با تحکم در تست شرکت کرد.

 پیمان یاراحمدی در 58 کیلو در دور اول کشتی‌گیر سنگاپوری را در 2 تایم با نتیجه 4 بر صفر و ضربه فنی شکست داد. وی در دور دوم به مصاف حریف ازبکستانی را در تایم اول با ضربه فنی مغلوب کرد و راهی نیمه‌نهایی شد. یاراحمدی در دور سوم مقابل کشتی‌گیر تاجیکستانی در 2 تایم با نتایج 3 بر صفر و 6 بر صفر به پیروزی رسید و راهی فینال شد.

وی در دیدار پایانی حریف هندی خود را با نتیجه 3 بر صفر و یک بر صفر مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

 در 63 کیلو مهران بابایی در دور اول آزادکار تایلندی را در 2 تایم با نتایج 5 بر صفر و 4 بر صفر شکست داد. وی در دوم در حالی‌که تایم اول را با نتیجه 4 بر 2 به حریف تاجیکستانی واگذار کرده بود، در تایم دوم با ضربه فنی به پیروزی رسید و به نیمه‌نهایی راه یافت. بابایی در نیمه‌نهایی هم حریف هندی خود را در 2 تایم با نتیجه یک بر یک و یک بر یک شکست داد و به فینال رسید.

بابایی در دیدار پایانی مقابل حریف قزاق در 3 تایم با نتیجه2 بر یک، 3 بر صفر و 5 بر صفر شکست خورد و نقره گرفت.

 محمد عظیمی در 69 کیلو در دور اول حریف ژاپنی را در 2 تایم با نتایج 5 بر صفر و 3 بر صفر شکست داد و در دور دوم هم کشتی‌گیری از کره جنوبی را در 2 تایم با نتیجه یک بر صفر و 3 بر صفر مغلوب کرد و به نیمه‌نهایی رسید.

وی در این مرحله در حالی‌که در تایم اول با نتیجه یک بر صفر حریف تاجیکستانی را برده بود، در تایم دوم ضربه شد و راهی دیدار رده‌بندی شد. وی در دیدار رده‌بندی مقابل حریف هندی در 2 تایم با نتایج مشابه یک بر صفر باخت و پنجم شد.

 در 76 کیلو علیرضا کریمی در دور اول آزادکاری از سوریه را در 2 تایم متوالی با نتایج 6 بر صفر و 3 بر یک شکست داد و در دور دوم هم کشتی‌گیر هندی را در 2 تایم با نتایج 6 بر یک و 7 بر یک مغلوب کرد. کریمی در دور سوم حریف ازبکستانی را در تایم اول ضربه کرد و به دیدار فینال راه یافت.

وی در مسابقه پایانی کشتی‌گیر قزاقستانی در تایم اول با ضربه فنی شکست داد و قهرمان شد.

 حاتم علی‌اکبرزاده در 85 کیلو در دور اول حریف تایلندی را در 2 تایم با نتیجه 6 بر صفر و ضربه فنی شکست داد و در دور دوم هم حریف قزاقستانی را در 2 تایم با نتایج مشابه 6 بر صفر مغلوب کرد و راهی نیمه‌نهایی شد. علی‌اکبرزاده در این مرحله حریف ازبکستانی را در 2 تایم با نتیجه 3 بر صفر و ضربه فنی مغلوب کرد و به فینال رسید.

وی در دیدار فینال مقابل حریف مغولستانی در 2 تایم با نتیجه 4 بر یک و 9 بر 2 به پیروزی رسید و صاحب گردن آویز طلا شد.

 در 100 کیلو پژمان جمشیدی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم کشتی‌گیر عراقی را در 2 تایم با نتایج مشابه 6 بر صفر شکست داد و راهی نیمه‌نهایی شد. وی در این مرحله مقابل حریف هندی با نتیجه یک بر صفر و 2 بر 2 به برتری رسید و راهی دیدار فینال شد.

جمشیدی در دیدار فینال مقابل کشتی‌گیر تاجیکستانی در 2 تایم به برتری رسید و صاحب مدال طلا شد.

ایران روز گذشته هم در مسابقات 3 وزن اول توسط صابر خانجانی در 42 کیلو صاحب یک مدال طلا و یونس سرمستی و حسن یزدانی در اوزان 46 و 50 کیلو به دو مدال برنز دست یافته بود.

کد خبر 142449
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز