شهردار تهران با بیان اینکه دهه چهارم انقلاب دهه پیشرفت و عدالت است، گفت:

فرهنگ بسیجی را باید با کار اثبات کرد. من این را از همه مطالبه می‌کنم و چون خود را پرورده فرهنگ بسیجی می‌دانم.
به گزارش تهران سما، محمدباقر قالیباف در محفل قرآنی بسیجیان شهرداری تهران که در برج میلاد برگزار شد با بیان این مطلب اظهار کرد: امروز جامعه ما بیش از هر وقت دیگر نیازمند فرهنگ قرآنی است. قرآن کتابی نیست که برای مرگ و ترس بخواهیم از آن استفاده کنیم؛ قرآن کتاب زندگی و پیشرفت است. قرآن راهنمایی است که انسان را هدایت می‌کند.

قالیباف تاکید کرد: امروز سرباز ولایت واقعی که می‌خواهد پاسدار خون شهدا باشد، کسی است که بتواند کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برساند. این وظیفه من و شماست. این رسم خوبی نیست که مرتب ما را دعوت می‌کنند به این مجلس و آن مجلس برای سخنرانی. مگر ما دین شناسیم که سخنرانی کنیم، نهایت در حوزه کاری خود بتوانیم چند کلمه حرف بزنیم. ولی من اگر شهردار هستم و اگر درد دین دارم باید جامعه را با کارم به دین دعوت کنم نه با حرف.

وی افزود: مردم توقع ندارند بدون ایراد کار کنیم ولی مردم زمانی می‌پذیرند که ما در مسیر قرآن و دین حرکت ‌کنیم که اگر یک ماه، یک فصل یا یک سال از زندگی‌شان در سایه نظام ولایی می‌گذرد احساس کنند مشکلاتشان کمتر شده، امید و نشاط به آینده پیدا کنند. اگر اینگونه بود جامعه قرآنی است و اگر نه نمی‌توان آن جامعه را جامعه قرآنی دانست.

قالیباف خطاب به بسیجیان شهرداری افزود: امروز من و شما باید وقت خود را در خدمتگزاری به مردم غنیمت بشماریم و فقط حرف نزنیم. من به مردم می‌گویم اگر 6 ماه گذشت و شما تغییری در محله زندگی خود ندیدید و مشکلی از مشکلات‌تان کم نشد، باید از من حساب بکشید.

شهردار تهران تاکید کرد: فرهنگ بسیجی را باید با کار اثبات کرد. من این را از همه مطالبه می‌کنم و چون خود را پرورده فرهنگ بسیجی می‌دانم بارها گفته‌ام اگر کارمند یا کارگری توانست بگوید من زودتر از شهردار می‌آیم و دیر‌تر می‌روم من همه حرف‌هایم را پس می‌گیرم. من کاری را که خودم در میدانش نباشم نمی‌خواهم.

وی افزود: فرق بین فرهنگ بسیج با بقیه مکاتب در مدیریت این است که وقتی فرمانده به بسیجیانش می‌گوید بیا یعنی خودش جلوتر از آنهاست. فرق بین مدیر دیندار و بی‌دین نیز در همین است. وی با اشاره به اینکه 9سال قبل مقام معظم رهبری فرمودند، راه مبارزه با آمریکا، کار، کار و کار است اظهار کرد: دهه چهارم انقلاب دهه پیشرفت و عدالت است، اگر انقلاب نتواند در این دهه شکوفایی خود را نشان دهد حرفی برای نسل جدید نداریم چرا که اسلام در قدرت است نه در سایه و جوان امروز باید با پیشرفت و کار به اسلام دعوت شود.

امروز که قدرت در ید اسلام است باید از بحث‌های حاشیه‌ای گذشت و به اصل کار وارد شد.در این مراسم حکم آزادی تعدادی از زندانیان محکوم به پرداخت دیه در جرایم غیرعمد که توسط شهرداری تهران مورد آزادسازی قرار گرفتند به آنها اعطا شد.

کد خبر 143498
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز