همشهری آنلاین: نتایج یک آزمایش جدید تایید کرد چاشنی‌ها و ادویه‌هایی مثل زردچوبه و دارچین می‌توانند اثرات نامطلوب ناشی از خوردن غذاهای چرب را در بدن کاهش ‌دهند.

چاشنی و ادویه

به گزارش ایسنا، متخصصان تغذیه دریافته‌اند وعده‌های غذایی غنی از این ادویه‌ها، فعالیت آنتی اکسیدانی را در بدن تا 13 درصد افزایش داده و واکنش انسولینی را تا حدود 20 درصد کاهش می‌دهند.

دکتر شیلاوست، استادیار سلامت زیست رفتاری در دانشگاه ایالتی پن در آمریکا می‌گوید: به طور طبیعی وقتی شما یک غذای پرچرب می‌خورید خونتان مملو از تری گلیسیرید می‌شود. تری گلیسیرید نوعی چربی خون است.

وی افزود: اگر این اتفاق مکرر و به دفعات رخ دهد یا اگر سطح تری گلیسیرید در خون بیش از حد افزایش پیدا کند احتمال بروز بیماری‌های قلبی افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، وست تصریح کرد: ما دریافتیم که افزودن چاشنی‌ها و ادویه‌ها به وعده غذایی پرچرب موجب کاهش 30 درصدی واکنش تری‌گلیسیرید می‌شود.

more زردچوبه، طلای چاشنی‌ها

این آزمایشات تایید کرد: آنتی‌اکسیدان‌هایی مثل ادویه‌ها در کاهش فشار اکسیدیته نقش مهمی دارند و در نتیجه خطر ابتلا به بیماریهای مزمن را کاهش می‌دهند.

این مطالعه در مجله تغذیه منتشر شده است.

 

کد خبر 143396

برچسب‌ها