دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانش پزشکی مدرن شناسایی و مطالعه روی قدرت بی‌انتهای چاشنی‌ها، ادویه‌ها و گیاهان را آغاز کرده و قصد دارد از این ترکیبات مفید و شفابخش بعنوان سلاح‌هایی برای مقابله با بیماری‌های گوناگون از سرطان گرفته تا آلزایمر استفاده کند.

شفابخش‌ترین ادویه‌های جهان

 

در این مقاله فهرست 6 مورد از مفیدترین و شفابخش‌ترین ادویه‌ها که در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند، ارائه شده است. این 6 ادویه عبارتند از:

1-‌ مریم گلی؛ امروزه متخصصان گیاه‌شناسی و گیاهان دارویی، مصرف چای مریم گلی را برای بهبود مشکلات معده و گلودرد توصیه می‌کنند. یک مطالعه جدید نشان داده است که استفاده از افشانه حاوی محلول مریم گلی به داخل گلو در کاهش درد بسیار موثر است.

بررسی‌ها هم همچنین نشان داده است که مریم گلی برخی از علائم اولیه آلزایمر را بهبود می‌بخشد و روی نوعی ماده شیمیایی تاثیر می‌گذارد که در حافظه و یادگیری نقش دارد. برای مثال گروهی از دانشجویان که از کپسول‌های حاوی این گیاه استفاده کرده بودند درتست‌های حافظه امتیازات بهتری را بدست آوردند.

2- رزماری؛ رزماری نیز در تقویت حافظه و سطح هوشیاری موثر است. اسید رزماری و سایر ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در این ادویه که معمولا روی گوشت قرمز و مرغ استفاده می‌شود، برای مقابله با باکتری‌ها موثر است و حتی به طبخ سالم‌تر گوشت کمک می‌کند.

3- زردچوبه؛ در هند از این ادویه برای تسریع بهبود و شفای زخم‌ها استفاده می‌شود. همچنین چای زردچوبه در بهبود سرماخوردگی و مشکلات تنفسی موثر است. پزشکی مدرن نیز بسیاری از خواص مفید زردچوبه شامل خواص

آنتی اکسیدانی و ضد التهابی را تایید کرده است.

زردچوبه حاوی ماده‌ای به نام کورکیومین است که می‌تواند دردهای ناشی از آرتریت،‌ جراحات دندانی را کاهش دهد. هم چنین در برخی از مطالعات که خاصیت این ادویه در کنترل بیماری‌های قلبی، دیابت و آلزایمر مشاهده شده است. علاوه براین‌ها دکتر آگاروال در مطالعات خود به خاصیت این ادویه در درمان سرطان به ویژه سرطانهای روده، پروستات و سینه پی برده است.

شفابخش‌ترین ادویه‌های جهان

4- فلفل تند؛ برخیز متخصصان معتقدند که خوردن فلفل تند در هوای گرم می‌تواند سیستم خنک کننده بدن را به طور طبیعی مورد هدف قرار دهد و در نتیجه بدن را خنک کند. بعلاوه، نوعی ترکیب موجود در فلفل تند موسوم به «کاپسایسین» سوخت و ساز بدن را تشدید می‌کند و سوختن چربی را تشدید می‌کند. به این ترتیب می‌تواند در طولانی مدت موجب کاهش وزن شود. این ماده در عین حال با تقویت توان سلولهای معده خطر بروز زخم معده را کاهش می‌دهد و این عضو را در برابر عفونت‌ها و باکتری‌های تولید کننده زخم مقاوم می‌سازد. فلفل تند هم چنین با کاهش کلسترول بد از قلب محافظت می‌کند.

5- زنجبیل؛ این ادویه به داروخانه گیاهی معروف است. زنجبیل از قدیم برای درمان سرماخوردگی و مشکلات معده استفاده می‌شود و غنی از ترکیبات ضد التهابی است که هرکدام برای مقابله با سرطان ‌های مختلف و کاهش دردهای آرتریتی مفید هستند. افرادی که روزانه کپسول زنجبیل مصرف می‌کنند 25 درصد کمتر دچار دردهای عضلانی می‌شوند.

همچنین تزریق عصاره این ادویه در بهبود دردهای اوستئوآرتریت زانو موثر است. عصاره زنجبیل حالت تهوع را کاهش می‌دهد و به کاهش تهوع صبحگاهی ناشی از جراحی و شیمی درمانی کمک می‌کند.[زنجبیل درد عضلانی را تسکین می‌دهد]

6- دارچین ؛ این ادویه نیز به نوبه خود تاثیرات و خواص مفید بسیاری دارد. دارچین اشتها را افزایش داده و گوارش را تسهیل می‌کند. این ادویه برای کنترل قندخون در افراد مبتلا به دیابت نوع دوم بسیار موثر است. مصرف دارچین به مقدار محدود تاثیرات بسیار قابل توجهی روی بدن و حفظ سلامتی دارد.

کد خبر 137531
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز