دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۶
۰ نفر

گروه بین‌الملل: دومین جلسه محاکمه موسوم به محاکمه قرن مربوط به حسنی مبارک رئیس‌جمهور مخلوع مصر و 2پسرش روز گذشته در دادگاه جنایات قاهره برگزار شد.

مبارک

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، در جریان این جلسه، حسنی مبارک به مانند جلسه نخست دراز کشیده روی تخت بیمارستانی در قفس اتهامی با جامه‌ای آبی رنگ وارد شده و در برابر قاضی دادگاه حاضر شد. این درحالی است که 2پسرش علاء و جمال به‌علت گذراندن مجازات بازداشت موقت به‌علت اتهامات توجیه شده بدان‌ها، با جامه‌ای سفیدرنگ در دادگاه حاضر شدند. در پایان دومین جلسه دادگاه قاضی اعلام کرد که تا زمان صدور حکم جلسات بعدی دادگاه از تلویزیون پخش نخواهد شد.

او گفت که در جلسات بعدی ورود دوربین‌های تلویزیونی به دادگاه ممنوع است. نخستین و دومین جلسه محاکمه مبارک به‌طور زنده از رسانه‌ها پخش می‌شد. مبارک در حالی در دومین جلسه دادگاه حاضر شد که درصورت مجرم شناخته شدن به اتهام کشتار معترضان در انقلاب 25ژانویه که 18روز طول کشید و به کناره‌گیری‌اش از قدرت منجر شد، به اعدام محکوم خواهد شد.

برگزاری جلسه محاکمه به‌علت اختلاف نظر میان وکلای قربانیان درباره اولویت حضور در صف‌های نخست اندکی با تاخیر برگزار شد. ده‌ها نفر از وکلای قربانیان انقلاب مصر دیروز در دادگاه شرکت داشتند. ابتدای جلسه سامی عاشور یکی از اعضای هیأت یکپارچه وکلای خانواده‌های قربانیان خواستار جدا کردن 2پرونده مبارک و العادلی در کشتار انقلابیون و صادرات گاز طبیعی با نرخ پایین‌تر از نرخ تعریف‌شده جهانی به رژیم صهیونیستی شد.

همزمان با برگزاری دادگاه صدها نفر از طرفداران و مخالفان مبارک بیرون ساختمان به درگیری و زد و خورد با یکدیگر پرداختند. در پایان جلسه دادگاه قاضی اعلام کرد که جلسه بعدی محاکمه مبارک 5سپتامبر (14 شهریور) برگزار خواهد شد.

کد خبر 143221
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز