گروه حوادث: چند برگ کاغذ باطله محتویات پاکتی بود که طعمه‌های مرد کلاهبردار تصور می‌کردند داخل آن، نامه پرداخت وام 18 میلیون تومانی آنهاست. متهم به بهانه پرداخت وام سر راننده تاکسی‌ها کلاه می‌گذاشت و پول‌های آنها را به جیب می‌زد.

متهم

 کلاهبرداری‌های مرد شیاد از اواخر سال گذشته و با شکایت یکی از راننده تاکسی‌های پایتخت گزارش شد. شاکی در تشریح ماجرایی که برایش اتفاق افتاده بود به ماموران گفت: چند روز پیش مردی به‌عنوان مسافر سوار ماشینم شد که مدعی بود در یکی از نهادهای دولتی کار می‌کند و این نهاد موظف شده به راننده تاکسی‌ها وام 18 میلیون تومانی پرداخت کند. او ادامه داد: من با شنیدن این خبر تعجب کردم و وقتی آن مرد مدعی شد که پرداخت اقساط وام 2 سال بعد از دریافت آن شروع می‌شود و برای دریافت وام نه نیاز به ضامن است و نه حساب بانکی، بدجوری وسوسه شدم. برای همین از او درباره وام پرسیدم و این مرد گفت که کارمند همان نهاد دولتی است که مسئول پرداخت وام به رانندگان تاکسی است و می‌تواند کاری کند که نوبت وام من به‌زودی فرا برسد.

من هم فریب حرف‌های او را خوردم و قرار شد در قبال انجام این کار، 2 میلیون تومان به او پرداخت کنم. شاکی افزود: روزی که مبلغ مورد نظر را به مرد کلاهبردار پرداخت کردم، او پاکتی به من داد و گفت که داخل آن، نامه‌ای است که باید به نهاد پرداخت‌کننده وام ارائه شود و درصورت انجام این کار، همان روز وام 18 میلیون تومانی به من پرداخت می‌شود. من هم پاکت را به اداره مورد نظر بردم اما مسئول آنجا مدعی شد که از ماجرای وام بی‌خبر است و این نهاد هیچ وامی پرداخت نمی‌کند. از آنجا که حسابی تعجب کرده بودم، در پاکت مهر و موم شده را باز کردم و در کمال تعجب دیدم که داخل آن به جز چند برگ کاغذ باطله، چیز دیگری نیست. وقتی فهمیدم که چه کلاه گشادی سرم رفته، با عجله خودم را به اداره پلیس رساندم تا از مرد کلاهبردار شکایت کنم.

بعد از شکایت این مرد، دستور بازداشت کلاهبردار فراری صادر شد و پرونده در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. درحالی‌که تحقیقات ادامه داشت، ماموران باخبر شدند که کلاهبرداری‌های مشابهی نیز در سایر استان‌ها از جمله آذربایجان شرقی و غربی صورت گرفته است. از آنجا که شیوه و شگرد این کلاهبرداری‌ها یکی بود و در همه آنها راننده تاکسی‌ها طعمه قرار گرفته بودند، ماموران دریافتند با یک تبهکار حرفه‌ای روبه‌رو هستند که نقشه مجرمانه خود را در شهرهای مختلف به اجرا درآورده است. با این اطلاعات، جست‌وجو برای دستگیری این مرد ادامه یافت و مشخص شد که متهم فراری، یک مجرم سابقه‌دار است که به تازگی از زندان آزاد شده است.

با معلوم شدن هویت متهم، کارآگاهان مخفیگاه وی را در خیابان شریعتی شناسایی کردند اما پیش از آنکه وارد آنجا شوند، مرد کلاهبردار این محل را ترک کرده و متواری شده بود. سرهنگ خان بابایی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: از آنجا که تحقیقات برای دستگیری مرد کلاهبردار به نتیجه‌ای نرسیده است، بازپرس پرونده مجوز چاپ عکس بدون پوشش چهره او را در روزنامه‌ها صادر کرده و از کسانی که از مخفیگاه وی خبر دارند خواسته است اطلاعات خود را از طریق شماره تلفن‌های 21866028و21866048 در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران قرار دهند.

کد خبر 142988
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز