همشهری آنلاین: بازرسی‌ها و نظارت بر فعالیت مشاورین املاک برای جلوگیری از تخلفات از اول مرداد تا پایان شهریورماه با اعزام کمیته‌های ویژه بازرسان ادامه خواهد داشت و متخلفان جریمه خواهند شد.

مسکن شهر آپارتمان خانه

 نعمت‌الله ترکی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین تصمیم کارگروه مسکن با هدف نظارت بر اجاره‌ بهای مسکن و کنترل قیمتها در تابستان، گفت: طرح ویژه نظارت بر اجاره‌های مسکن با هماهنگی اتحادیه مشاورین املاک کشور تدوین شده و بر این اساس مقرر شد بازرسان اداره کل تعزیرات حکومتی نظارت ویژه‌ای بر بهای اجاره مسکن شهر تهران داشته باشند.

 وی افزود: این بازرسان در قالب 22 اکیپ در مناطق 22 گانه تهران به بازرسی از کلیه مشاوران املاک مباردت کرده و در صورت ارتکاب تخلف پرونده آنها ثبت و با آنها برخورد خواهد شد.

 معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران تصریح کرد: از ابتدای مرداد تاکنون 6 هزار و 638 واحد مورد بررسی قرار گرفته و از بین این تعداد 339 پرونده در این رابطه تشکیل شده است.

 به گفته ترکی، از بین واحدهی نظارت شده 19 مورد پرونده تخلف مشاورین املاک مربوط به دریافت اجاره بها بیش از 9 درصد اعلام شده بود و 330 واحد نیز تخلف صنفی داشتند.

 وی خاطرنشان کرد: 168 پرونده تخلف مشاورین املاک رسیدگی شده و 171 پروند دیگر نیز در حال رسیدگی است.

 معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران در ادامه گفت:نظارت و بازرسی از تمامی مشاورین املاک تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت و براساس قانون، متخلفان ابتدا با پرداخت جریمه و در صورت تکرار با پلمپ واحدشان برخورد خواهد شد.

 ترکی تصریح کرد: از ابتدای آغاز طرح نظارت بر اجاره بهای مسکن از ابتدای ماه جاری تا کنون 300 میلیون تومان از واحدی های متخلف جریمه اخذ شده است.

 به گفته معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران در حال حاضر 9 هزار و 254 مشاوره املاک در تهران فعالیت دارند.

کد خبر 142863
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز