همشهری آنلاین: فرمان اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1390با هدف تحقق اهداف چشم انداز بیست ساله کشور و پیشرفت و تعالی جامعه، از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، متن کامل فرمان اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1390به شرح زیر است:

لازمه برنامه‌ریزی جامع و تصمیم سازی موثر و کارآمد، داشتن اطلاعات و آمار صحیح و دقیق است. تحقق اهداف چشم انداز بیست ساله کشور و پیشرفت و تعالی جامعه ما در گرو همکاری مردم و دقت عمل مسئولان دولتی در تهیه این اطلاعات و آمار است. با توجه به تکلیف دولت برای اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1390 و در اجرای ماده(4) قانون مرکز آمار ایران و به استناد قانون بودجه سال 1390، مرکز آمار ایران موظف است سرشماری عمومی نفوس و مسکن را در آبان ماه سال 1390 به مرحله اجرا درآورد.

بر اساس ماده(5) قانون یاد شده، تمام وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و موسسات دولتی و وابسته به دولت و شرکت‌های دولتی و استانداری های کشور مکلف هستند نیروی انسانی، خودرو، وسایل مخابراتی و سایر تجهیزات مورد نیاز را در طول دوره آموزش و اجرای این سرشماری، در اختیار مرکز آمار ایران قرار دهند.

در پایان این فرمان آمده است: امید است در اجرای ماده(7) قانون مذکور و مواد 54 و 68 قانون برنامه پنجساله توسعه کشور، هموطنان گرامی همکاری لازم را با ماموران سرشماری مبذول داشته تا مرکز آمار ایران بتواند با گردآوری و ارائه اطلاعات آماری دقیق، موجبات برنامه ریزی و تصمیم گیری صحیح و بهنگام را برای 5 سال آینده کشور فراهم آورد.

این فرمان از سوی رئیس جمهور در تاریخ 19 تیرماه 1390 برای اجرا ابلاغ کرد.

 

کد خبر 140033
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز