سه‌شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۰ - ۰۷:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت پست جمهوری اسلامی ایران برای تمام مکان های شناسایی شده یک کد ده رقمی در نظر گرفته که این خدمت شامل کلیه واحدهای یک مجتمع مسکونی به صورت مجزا نیز می شود.

به دنبال انتشار مطلبی در روزنامه دنیای اقتصاد مورخ 19/4/90 با عنوان"در کارگروه ساماندهی املاک بررسی شد: " طرح صدور کد پستی برای هر واحد مسکونی " روابط عمومی شرکت پست به این شبهات پاسخ داده است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت متن جوابیه به شرح ذیل می باشد:

در راستای کاهش سفرهای درون شهری و مدیریت بهینه منابع در سطح کشور وبراساس آیین نامه اجرایی قانون الزام اختصاص و درج شماره ملی و کد پستی ده رقمی در تمامی قبوض و گواهی های صادره از سوی شهرداری های سراسر کشور که یکی ازمصوبات هئیت وزیران درسال 1378می باشد ،شرکت پست جمهوری اسلامی ایران برای تمام مکان های شناسایی شده یک کد ده رقمی در نظر گرفته که این خدمت شامل کلیه واحدهای یک مجتمع مسکونی به صورت مجزا نیز می شود.

بدیهی است درصورت فقدان کدپستی ده رقمی برای اماکن موجود ،ایجاد یک مکان جدید و یا تبدیل یک واحد به واحدهای مجزا،هموطنان عزیز می توانند از طریق ادارات پست سراسر کشور نسبت به اخذ کد پستی ده رقمی اقدام کنند.مضاف برآن از طریق پرتال شرکت پست به نشانی www.post.ir و یا تلفن 140نیز امکان آگاهی از کد پستی اماکن وجوددارد.

 

کد خبر 140682
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز