همشهری آنلاین: رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اعلام پیشرفت بیش از30 درصدی طرح صدور کارت هوشمند ملی، گفت: مناقصه‌ی اجرای سراسری این طرح دهه‌ی فجر امسال برگزار می‌شود.

 محمد ناظمی اردکانی ، با بیان این‌که نرم‌افزارهای متعددی برای اجرای طرح کارت هوشمند ملی سفارش داده شده است، عنوان کرد: دستگاه صدور کارت‌ها در حال خریداری است.

وی ادامه داد: برابر قرار‌دادی که برای بخش پایلوت اجرای طرح صدور کارت هوشمند ملی بسته‌ایم، امیدواریم دهه‌ی فجر نتایج لازم حاصل شود و مناقصه‌ی قرار‌داد اصلی این طرح برای اجرا در سطح کشور را برگزار کنیم.

به گزارش ایسنا؛ وی در پاسخ به این‌که آیا در استان قم کارت هوشمندی صادر شده است، اظهار کرد: صدور کارت هوشمند ملی در قم نیز همزمان با آغاز اجرای سراسری طرح در اواخر سال جاری آغاز می‌شود.

به گفته‌ی ناظمی اردکانی صدور کارت هوشمند برای کلیه‌ی ایرانیان پنج سال به طول می‌انجامد و احتمالا این طرح از سال 91 تا 95 اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به نقش کارت هوشمند ملی در احراز هویت و تصدیق شناسایی ایرانیان خاطرنشان کرد: احراز و تصدیق هویت تنها یکی از کارکردهای کارت هوشمند ملی است.

ناظمی اردکانی با اشاره به این‌که امکان اضافه‌شدن امضای الکترونیکی به کارت هوشمند ملی وجود دارد، یادآور شد: با استفاده از امضای الکترونیک افراد در فضای مجازی نیز شناسایی می‌شوند و خدمت‌گرفتن از دستگاه‌ها به صورت الکترونیکی تسهیل می‌شود.

 

کد خبر 141248
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز