مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی از اجرای فاز نخست پروژه کارت هوشمند سلامت، با استفاده از ظرفیت کارت شناسایی ملی خبر داد.

کارت ملی

رحمت‌الله حافظی درباره نحوه استفاده از کارت شناسایی ملی به جای دفترچه بیمه، گفت: پزشک می‌تواند با وارد کردن کد ملی بیمار به شبکه‌ای که در اختیار دارد، از پوشش بیمه‌ای فرد مطلع شود و براساس آن فرانشیز دریافت کند. در چنین شرایطی دیگر نیازی به دفترچه بیمه نیست.

مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی با بیان اینکه مشکل پروژه کارت هوشمند سلامت در گذشته این بود که طراحان برای دستیابی به ایده‌آل از صفر شروع کرده بودند، به ایسنا گفت: این موضوع علاوه بر افزایش منابع مالی مورد نیاز، موجب طولانی شدن زمان پروژه نیز شده بود. او با اشاره به عزم صندوق تامین اجتماعی برای اجرایی شدن پروژه کارت هوشمند سلامت، تاکید کرد:

در گام نخست با استفاده از ظرفیت‌های کارت ملی غیرهوشمند که همه ایرانیان از آن برخوردار هستند، دفترچه‌های بیمه حذف و ارائه خدمت به بیمه‌شدگان از طریق کارت شناسایی ملی میسر می‌شود. حافظی با بیان اینکه حوزه فناوری اطلاعات صندوق تامین اجتماعی فاز نهایی مطالعات این پروژه را می‌گذراند، ادامه داد: هم‌اکنون بر سر آنلاین یا آفلاین بودن سامانه شناسایی بیمه‌شدگان اختلاف کارشناسی وجود دارد و منتظر جمع‌بندی در این باره هستیم.

او تاکید کرد: در گام اول پزشک نسبت به صدور نسخه اقدام می‌کند و نحوه تشخیص پوشش بیمه‌ای بیمار در داروخانه نیز، با استفاده از شماره ملی انجام می‌شود تا هزینه اقلام دارویی براساس نوع بیمه از او دریافت شود.

حافظی ادامه داد: در گام دوم، حتی نیازی به صدور نسخه نیست و پزشک داروخانه از طریق دسترسی به شبکه، در جریان تجویز پزشک قرار می‌گیرد و دارو را به بیمار تحویل می‌دهد.به گفته او با توجه به برنامه‌ریزی برای اجرای پروژه کارت هوشمند ملی در آینده می‌توان از ظرفیت این کارت‌های هوشمند نیز بهره برد.

مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی ضمن خودداری از اعلام زمان دقیق اجرایی شدن این پروژه، تاکید کرد: درصورتی که زیرساخت‌های کشور فراهم باشد، پروژه استفاده از کارت ملی به جای دفترچه بیمه به‌صورت آنلاین اجرایی می‌شود که در این صورت، زمان بیشتری صرف اجرای این پروژه خواهد شد.

کد خبر 145749
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز