همشهری‌آنلاین: وکیل سه تبعه امریکایی که به اتهام جاسوسی و ورود غیرقانونی به ایران در بازداشت به سر می‌برند، گفته است که حکم نهایی دادگاه "طی یک هفته آینده" صادر خواهد شد.

charge of spionage

به گزارش پرس تی وی، چهارمین و آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سارا شورد، شین مایکل بوئر و جاشوا فلیکس فاتال یک‌شنبه (9 مرداد، 31 جولای) در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

مسعود شفیعی وکیل این سه تبعه امریکایی روز یک‌شنبه در گفت‌وگویی تلفنی با شبکه پرس تی‌وی گفت: "طبق قانون، دادگاه طی یک هفته حکم نهایی را صادر می‎کند."

وی در ادامه این گفت وگوی تلفنی افزود، زمان کافی برای دفاع از موکلان وی در اختیارش قرار داده شده است و ابراز امیدواری کرد که آنان به زودی آزاد شوند.

گفتنی است، جلسه روز یک‌شنبه پشت درهای بسته و بدون حضور شورد که پیش از این در ماه سپتامبر گذشته به قید وثیقه آزاد شده است، برگزار شد.

سارا شورد به همراه 2 تبعه امریکایی دیگر شین مایکل بوئر و جاشوا فلیکس فاتال، مرداد ماه 1388 (جولای 2009 ) در مناطق کوهستانی استان کردستان به اتهام ورود غیرقانونی به خاک ایران دستگیر شدند.

آنان سپس در پی یافتن "مدارک قانع‌کننده" از سوی دادستان تهران به جاسوسی و همکاری با سازمان‌های اطلاعاتی و جاسوسی امریکا متهم شدند.

این سه تبعه امریکایی در حالی ابراز بی‎گناهی کرده‌اند که شواهد موجود بر اتهام ورود غیرقانونی آنان به خاک ایران و جاسوسی صحه می‎گذارد.

کد خبر 142210

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز