یکشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: طراحان شرکتی معماری در نظر دارند از فضای خالی میان ساختمان‌ها برای بنای باریک‌ترین ساختمان‌هایی که تا به حال شناخته شده است، استفاده کنند

ماکت باریک ترین ساختمان جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، قرار است به زودی یکی از باریک‌ترین خانه‌های جهان در ورشو لهستان ساخته شود.

طراح این اثر که آن را خانه غیر ممکن می‌نامد، در بیشترین وسعتی که در بخش خارجی دارد، عرضی برابر 152 سانتیمتر خواهد داشت. قرار است این ساختمان در مرکز ورشو در فضای خالی میان دو مجتمع مسکونی و به عنوان یک اثر هنری ساخته شود زیرا با هیچ یک از استانداردهای قانونی ساخت و ساز در لهستان همخوانی ندارد.

وسعت فضای داخلی این خانه دو طبقه از 122 سانتیمتر تا 72 سانتیمتر متغیر بوده و طول آن 12 متر خواهد بود، کل محوطه باقی مانده برای زندگی 14.5 متر مربع است. هدف کلی از ساخت این خانه فراهم آوردن فضای کار خلاقانه برای هنرمندان و متفکران در زمینه‌های مختلف است.

باریک ترین ساختمان جهان

طراحان کارگاه طراحی "سنترالا" پله‌های قابل تغییری را طراحی کرده است که می‌توانند زمانی که مورد استفاده قرار ندارند بر روی زمین قرار گرفته و نقش کف اتاق را بازی کنند و طبقه‌های بالایی از طریق نردبان قابل دسترسی هستند. این خانه به عنوان مکانی برای سکونت از شرایط کافی برخوردار بوده و به دستشویی و حمام کوچکی مجهز است.

قرار است این پروژه در ماه سپتامبر و با بودجه اولیه 53 میلیون دلاری آغاز شود.

کد خبر 141801

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز