گروه سیاسی: در بین 4وزیری که محمود احمدی‌نژاد برای 3وزارتخانه تازه تاسیس و وزارت نفت معرفی کرده است، درباره مهدی غضنفری گزینه پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت و عبدالرضا شیخ‌الاسلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حرف و حدیثی نیست یا کمتر است؛ اما هر صحبتی که هست در مورد وضعیت مبهم عباسی برای وزارت ورزش و جوانان است و در انتخاب پرحاشیه رستم قاسمی ‌ برای وزارت نفت.

 محمود احمدی‌نژاد که پیام مجلس را درباره محمد علی‌آبادی سرپرست وزارت نفت شنیده بود و یقین داشت مجلس به این سکاندار سابق ورزش کشور که هر بار پستی خالی می‌شود رئیس‌جمهور او را بدانجا می‌فرستد، رای نخواهد داد- همچنان‌که پیش از این برای تصدی پست وزارت نیرو به او رای نداده بود- رستم قاسمی را برای ‌ وزارتخانه نفت‌ معرفی کرد. در این میان البته شایعاتی نیز منتشر شد مبنی بر اینکه قاسمی با احمدی‌نژاد شرط کرده است که در صورتی عهده‌دار سمت وزارت نفت می‌شود که معاونانش را شخصا انتخاب کند؛ اما مرکز ارتباطات، اطلاعات و تبلیغات دفتر ریاست‌جمهوری با انتشار اطلاعیه‌ای، دیروز این شرط‌گذاری قاسمی برای رئیس‌جمهور را تکذیب کرد.

 غضنفری اگرچه شهریور ماهسال 88 رای چندان محکمی برای وزارت بازرگانی از مجلس نگرفت اما به‌نظر می‌رسد مجلس این بار اقبال بدی به او ندارد و می‌تواند در سایه تمرکز مجلس به وزارت عباسی و قاسمی راه را برای یکی از وزارتخانه‌های تازه تاسیس دولت هموار ببیند.

درباره شیخ‌الاسلامی هم می‌توان گفت به غیراز آن سخن معروف محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور که گفته بود شایستگی آقای شیخ‌الاسلامی آنقدر زیاد است که دکتر احمدی‌نژاد تصمیم گرفت که سرپرستی 3وزارتخانه را یکجا در اختیارش بگذارد، حرف حاشیه‌ای دیگری در مدت سرپرستی‌اش بر وزارت رفاه شنیده نشد، اگر چه او در حل مناقشه وزارت بهداشت و وزارتخانه تازه تاسیس رفاه، کار و تعاون درباره نحوه مدیریت بیمه‌ها که تاکنون با وزارت رفاه بوده و وزیر بهداشت معتقد است باید به وزارتخانه متبوع او سپرده شود؛ کار ساده‌ای را در پیش ندارد و باید برنامه‌اش مجلس‌نشینان را قانع کند اما سکوت مجلس درباره او را باید به علامت رضایت گذاشت.

از بین این وزیران شاید محمد عباسی وزیر تعاون دولت دهم و گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور برای ورزش و جوانان چندان اقبال مجلس را با خود همراه نمی‌بیند. او اگر از مجلس رای بگیرد نخستین وزیر وزارتخانه ورزش و جوانان در جمهوری اسلامی ایران است؛ کاری که حمید سجادی چندی پیش نتوانست انجام دهد.

کد خبر 141546
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز