گروه حوادث: با دستگیری قاتل سریالی 4زن جوان، هم‌اکنون پلیس سرگرم بررسی ردپای متهم در 3 جنایت دیگر است.

متهم

قربانیان این جنایت افرادی هستندکه با شگردی مشابه و به ضرب گلوله به قتل رسیده‌اند. به‌دنبال دستگیری مسعود، جوان 27 ساله‌ای که 4 زن را در استان‌های قزوین و مازندران به قتل رسانده و اعتراف او به قتل‌ها، این فرضیه که او جنایات دیگری هم مرتکب شده باشد، مد نظر پلیس قرار گرفت.

به همین دلیل ماموران به بررسی پرونده‌هایی پرداختند که قربانیان آنها با شگردی مشابه، یعنی شلیک گلوله به سرشان به قتل رسیده بودند اما هنوز قاتلان آنها پیدا نشده‌اند. در این بین آنها به 3 مورد برخوردند که هر سه مورد شباهت‌هایی با قتل‌هایی که مسعود مرتکب شده بود، دارد. در یکی از آنها مقتول فردی بود که بعد از اصابت گلوله به سرش، جسدش به آتش کشیده شده و در نزدیکی منطقه ساوجبلاغ دفن شده بود. هم‌اکنون تیم تحقیق در حال بررسی این سه مورد است تا مشخص شود که آیا مسعود عامل این جنایت‌ها هم هست یا نه.

جزئیات تازه از 4 جنایت

در همین حال سرهنگ امیری، رئیس پلیس آگاهی استان قزوین، بعد‌از‌ظهر سه‌شنبه در یک نشست خبری به بیان جزئیات تازه‌ای از جنایت‌های این قاتل سریالی پرداخت. او گفت: 24بهمن‌ماه سال گذشته جسد زن جوانی که اهل بجنورد و ساکن هشتگرد بود در آبیک قزوین کشف شد. این زن که شوهری افغانی و 5فرزند داشت، بعد از فرار از خانه با قاتل آشنا شده بود. مسعود بعد از دستگیری اعتراف کرد که با این زن یک هفته قبل از قتل آشنا شده بود و پس از ریختن طرح دوستی، به بهانه‌ای وی را به جاده فرعی قشلاق کشانده و با شلیک گلوله به سرش او را به قتل رسانده و از او 2میلیون تومان طلا دزدیده است.

وی ادامه داد: دومین قربانی زنی اهل چالوس و ساکن نوشهر بود. این زن با همسر مسعود دوست بود و با هم رفت‌وآمد داشتند. شب حادثه مقتول که مطلقه بود و تنها زندگی می‌کرد، میهمان همسر متهم بود. همسر متهم پس از اینکه متوجه 2میلیون تومان پول نقد همراه مقتول شد، شوهرش را تحریک کرد که این پول را سرقت کند. مسعود هم وقتی فهمید که مقتول قصد رفتن به تهران را دارد به بهانه اینکه او هم راهی تهران است، این زن را سوار خودروی پرشیای خود کرد و بعد از پیاده کردن او در جاده قشلاق، وی را با شلیک گلوله به قتل رساند و کیف حاوی 2 میلیون تومان پول نقد او را سرقت کرد.

سرهنگ امیری خاطرنشان کرد: متهم بعد از این دو جنایت راهی نوشهر شد در آنجا 2 خواهر جوان را به خاطر سرقت حدود 7 میلیون تومان طلایشان به ضرب گلوله به قتل رساند و اجسادشان را در جنگل‌های سی سنگان رها کرد. وی با اشاره به اینکه مسعود پیش از این 2 بار به اتهام حمل مشروبات الکلی در همدان در سال 79 و کلاهبرداری در تهران در سال 85 دستگیر و راهی زندان شده بود، تصریح کرد: همسر اول متهم که از وی طلاق گرفته در یکی از باندهای گلد کوئیستی عضو بوده و در ادامه فعالیت‌های خود در حال حاضر به یکی از کشورهای خارجی پناهنده شده است. به همین دلیل مسعود با همسر دومش که او هم در حال حاضر در بازداشت است ازدواج کرده بود.

رئیس پلیس آگاهی استان قزوین با بیان اینکه طبق بررسی‌های اولیه، قاتل سریالی از نظر سلامت روحی و روانی هیچ مشکلی ندارد به ماجرای کشف قتل‌های سریالی اشاره و تصریح کرد: متهم ابتدا به اتهام قتل 2 خواهر در مازندران دستگیر شده بود و در آن زمان من در نوشهر در مرخصی به سر می‌بردم. پس از شنیدن دستگیری این مرد، با توجه به اینکه شگرد قتل 2‌خواهر شباهت زیادی به قتل 2 زن در قزوین داشت، به اداره آگاهی نوشهر رفتم و در گفت‌وگویی یک ساعته با متهم متوجه شدم که او به‌خوبی با منطقه آبیک قزوین، جایی که اجساد 2 زن جوان در آنجا رها شده بود، آشناست و همین مسئله باعث شد شک ما به او بیشتر شود که در ادامه تحقیقات، متهم به این‌دو جنایت اعتراف کرد.

کد خبر 141510
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز