گروه حوادث: با گذشت بیش از 40روز از مرگ مرموز 5 عضو خانواده‌ای در بندرعباس، علت این مرگ عجیب هنوز در هاله‌ای از ابهام است.

حوادث

حادثه اواخر خردادماه امسال رخ داد. در آن زمان اعضای خانواده‌ای در بندرعباس وقتی تصمیم گرفتند شام را دور هم صرف کنند، هرگز تصور نمی‌کردند این آخرین باری است که سر یک سفره جمع می‌شوند. آنها که تازه از مسافرت به خانه برگشته بودند، با خرید کنسرو، شروع به صرف شام کردند اما از آن شب به بعد، اعضای این خانواده دچار بدحالی عجیبی شدند که کار را به بیمارستان و حادثه‌‌ای دردناک کشاند.
در ابتدا مادر و 3 فرزند خانواده دچار حالت تهوع شدند و پدر خانواده آنها را به بیمارستان رساند. درحالی‌که تلاش پزشکان برای درمان آنها شروع شده بود، علیرضا 6 ساله، با توجه به حال بسیار نامناسبی که داشت دقایقی بعد دچار ایست قلبی - تنفسی شد و به‌رغم تلاش پزشکان، جانش را از دست داد. 2 کودک خردسال دیگر با توجه به تشابهی که بین علائم بیماری آنها و علیرضا بود، به‌سرعت به بخش مراقبت‌های ویژه انتقال یافتند اما پسر خردسال 8 ساعت بعد و دختربچه هم ساعاتی پس از آن روی تخت بیمارستان جان باختند.

پدر خانواده در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: از مرگ فرزندانم شوکه شده بودم و نمی‌دانستم چه کار کنم که در همین هنگام، باجناقم پدرخانمم را که 70 سال سن داشت به بیمارستان آورد. حال او هم بد شده بود و چند ساعت بعد وی نیز در بیمارستان جان باخت. ماجرای مرگ مرموز اعضای این خانواده به همین جا منتهی نشد؛ چرا که مادر خانواده نیز مانند فرزندانش دچار علائم نگران‌کننده بود و او هم بعد از چند روز جدال با مرگ، چهارم تیرماه امسال روی تخت بیمارستان جان باخت. با مرگ اعضای این خانواده درحالی‌که تصور می‌شد آنها به خاطر مسمومیت غذایی جان باخته‌اند، خیلی زود نمونه‌هایی از کنسروها و مواد‌غذایی که اعضای این خانواده استفاده کرده بودند، جمع‌آوری شد و در اختیار آزمایشگاه قرار گرفت اما نتایج اولیه این آزمایش‌ها مسمومیت ناشی از مصرف کنسرو را رد کرد. به همین دلیل بعد از نمونه‌گیری و کالبدشکافی از قربانیان، تمامی آزمایش‌ها به پزشکی قانونی تهران ارسال شد تا این سازمان علت مرگ 5 عضو این خانواده را مشخص کند.

پدر خانواده ادامه می‌دهد: بعد از این حادثه، درحالی‌که احتمال می‌دادیم اعضای خانواده‌ام به خاطر گازگرفتگی در خانه جان باخته اند، گروهی از متخصصان با حضور در خانه به بررسی در این زمینه پرداختند اما بررسی‌ها نشان داد که هیچ گاز مسمومی در خانه نبوده است. او می‌افزاید: چند روز پیش مراسم چهلم اعضای خانواده‌ام را برگزار کردیم و مسئولان رسیدگی‌کننده به پرونده می‌گفتند تنها امیدشان برای کشف راز این حادثه، نتایج پزشکی قانونی است. آنها می‌گویند که اگر لازم باشد نمونه‌ها و آزمایش‌هایی را که در جریان کالبد‌شکافی و بررسی‌های اولیه به دست آورده‌اند، به خارج از کشور می‌فرستند تا معلوم شود علت مرگ همسر، فرزندانم و پدر خانمم چه بوده است. من مطمئن هستم که علت مرگ مسمومیت غذایی نیست؛ چرا که اگر اینطور بود من هم از آن غذا خوردم و برایم اتفاقی نیفتاد و از طرفی پدر خانمم از آن غذا نخورد ولی او هم جان باخت. حالا همه امید ما به اعلام نتایج پزشکی قانونی است تا معلوم شود اعضای خانواده‌ام چگونه جان باخته‌اند.

کد خبر 141719
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز