سه‌شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا، با اعلام دستگیری متهم به قتل‌های سریالی زنان که در چند شهر کشور مرتکب جنایت شده بود، جزییات این پرونده را تشریح کرد.

اسلحه قتل ترور

 سرهنگ مصطفایی‌ در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه متهم با انگیزه سرقت مرتکب قتل چهار سریالی شده بود گفت: متهم تنها با یکی از مقتولان در ارتباط بود که برای جلوگیری از افشای این ارتباط پنهانی، وی را به قتل رسانده است و همسر «مسعود» از وقوع این قتل‌ها توسط متهم بی‌اطلاع بوده است.

 وی درباره جزییات این پرونده گفت: جسد زن جوانی تقریبا 25 ساله در 24 بهمن ماه سال 89، در شهرستان آبیک واقع در استان قزوین کشف شد که براثر شلیگ گلوله به ناحیه سر به قتل رسیده بود، ماموران پلیس آگاهی استان قزوین پس از انتقال جسد به پزشکی قانونی، تحقیقات خود را برای شناسایی هویت مقتول آغاز کردند اما به نتیجه نرسیدند.

 کشف جسد دوم در آبیک قزوین

 وی افزود: تلاش ماموران برای شناسایی هویت مقتول و متهم به قتل ادامه داشت تا این که در 12 اردیبهشت امسال، جسد زن دیگری تقریبا 30 ساله که براساس اعلام پزشکی قانونی او نیز بر اثر شلیک گلوله از سلاح کمری به ناحیه سر به قتل رسیده بود در حوالی محل کشف جسد اول، یافت شد.

 به گفته مصطفایی، باتوجه به شباهت‌هایی که در این دو پرونده وجود داشت، نظر کارآگاهان به این قتل‌ها جلب شد، بنابراین آنان فرضیه وقوع قتل توسط یک نفر را مدنظر قرار داده و تحقیقات خود را با اطلاع به پلیس آگاهی ناجا، آغاز کردند.

 کشف جسد دو زن جوان دیگر در مازندان

 معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه اجساد دو زن دیگر در مازندران توسط پلیس کشف شد،‌ افزود: در 8 تیرماه امسال، جسد دو زن جوان که از لحاظ چهره به یکدیگر شباهت زیادی داشتند در پارک جنگلی سی‌سنگان واقع در شهرستان نوشهر در فاصله 500 متری از یکدیگر کشف شد که از ناحیه سر مصدوم و به قتل رسیده بودند.

 وی افزود: اجساد برای یافتن علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد و پزشکان پس از کالبدشکافی علت مرگ را اصابت گلوله از اسلحه کمری به ناحیه سر اعلام کردند.

 مصطفایی با بیان اینکه تحقیقات برای شناسایی هویت اصلی مقتولان از سوی پلیس آگاهی نوشهر آغاز شد که در دهم تیرماه مردی با مراجعه به پلیس آگاهی نوشهر از مفقودشدن دو دخترش به نام‌های «نرجس» و «نسترن» خبرداد،‌ افزود: با توجه به این که مشخصات مفقودان با مشخصات اجساد کشف شده در پارک جنگلی مطابقت داشت، عکس مقتولان به رویت پدر دو دختر رسید که وی با دیدن تصاویر، آنان را شناسایی کرد.

 کارآگاهان نوشهر موفق به شناشایی متهم به قتل شدند

 مصطفایی افزود: تحقیقات تیم جنایی نوشهر برای یافتن متهم یا متهمان به قتل آغاز و مشخص شد که این دو خواهر که هر دو مطلقه بودند با فردی به نام «مسعود ـ پ» 27 ساله و همسرش «مهدخت» ارتباط داشتند، از طرفی ماموران بررسی صحنه جرم، در خصوص یک دستگاه خودرو پژو پرشیا به رنگ سفید، در محل وقوع جرم اطلاعاتی بدست آوردند که مظنون نیز دارای خودرویی به همین مدل بود بنابراین این فرضیه که «مسعود» متهم به قتل این دو جنایت است از سوی ماموران آگاهی نوشهر قوت گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس پس از اعزام به محل زندگی مسعود دریافتند که او به تهران گریخته است، بنابراین همسرش «مهدخت» دستگیر و برای تحقیقات بیشتر به اداره آگاهی نوشهر منتقل شد.

 معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا ادامه داد: «مهدخت» که زن دوم متهم بود در بازجویی‌ها گفت که همسرش با او در ارتباط است تا بداند که آیا ماموران به موضوع قتل پی برده‌اند یا خیر؟ سرانجام ماموران پلیس آگاهی نوشهر از محل ملاقات متهم به قتل و همسرش در تهران باخبر شدند و مسعود را حین ملاقات همسرش در محل قراردر 15 تیرماه سالجاری، دستگیر کردند.

 به گفته معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا، «مسعود» که سابقه‌دار بوده و به اتهام کلاهبرداری نیز در گذشته دستگیر شده بود در بازجویی‌ها ضمن اعتراف به قتل دو خواهر گفت که از طریق همسرش با «نرجس» و «نسترن» آشنا شده و روز حادثه به محل کارشان رفته و به بهانه‌ای آنان را سوار خودرواش کرده بود، سپس در بین راه با استفاده از آبمیوه دو خواهر را بیهوش و به پارک سی‌سنگال منتقل کرد.

 به گفته مصطفایی، متهم، پس از آن که مقتولان را از خودرو پیاده کرده بود، توسط اسلحه‌ای که به همراه داشته آنان را به قتل رساند و طلاجاتشان را نیز به سرقت برده بود.

 وی با بیان اینکه متهم پس از ارتکاب جنایت بلافاصله به همراه فرزندش به تهران گریخته بود، افزود: پس از اعتراف «مسعود» به قتل دو خواهر، پلیس در جستجو از منزل وی، سلاح کمری که توسط آن، دو خواهر به قتل رسیده بودند و در داخل پارچه‌ای پیچیده شده بود، را کشف کرد.

 کشف سرنخی دیگری از زنی به نام مژگان، پرده از راز قتل سوم برداشت

 مصطفایی خاطرنشان کرد: ماموران پلیس نوشهر حین بازرسی از خودرو متهم، مدارکی از زن جوانی به هویت «مژگان» بدست آوردند و در بررسی‌های خود دریافتند که این زن ساکن تهران است که به دلیل بیماری تنفسی مدتی بود که در شهرستان چالوس زندگی می‌کرد اما چندی پیش مفقودشده بود، بنابراین تحقیقات از مسعود در خصوص این زن آغاز شد.

 وی ادامه داد: «مسعود» در بازجویی به قتل «مژگان» نیز اعتراف و گفت که با او به بهانه ازدواج، طرح دوستی ریخته و پس از جلب اعتمادش، او را به تهران کشانده که در بین راه، در حوالی سد کرج پس از خوراندن آبمیوه مسموم با ضربات چاقو به قتل رسانده و اموالش را به سرقت برده است.

 فرضیه قتل دو زن جوان در قزوین توسط مسعود قوت گرفت

 معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا افزود: «مسعود» درحالی به قتل «مژگان» اعتراف کرده بود که ماموران پلیس از کشف جسدی در حوالی سد کرج خبری دریافت نکرده بودند و از طرفی شیوه قتل دو خواهر همانند قتل دو زن جوانی بود که اجسادشان در آبیک قزوین کشف شده بود بنابراین این فرضیه قوت بیشتری یافت که متهم به قتل در قتل‌های اخیر نیز دست داشته است و تنها برای رد گم‌کردن، قتل در حوالی سد کرج را مطرح کرده است.

 مصطفایی یادآور شد: با توجه به حساسیت موضوع، رئیس پلیس آگاهی قزوین به نوشهر رفت تا تحقیقات بیشتری را با همکاری پلیس آگاهی نوشهر در خصوص احتمال ارتکاب دو قتل دیگر از سوی متهم دستگیر شده، انجام دهد.

 وی با اشاره به اینکه، در مسیر این تحقیقات پلیس به سرنخ‌های جدید دیگری دست یافت، خاطرنشان کرد: در ادامه تحقیقات پلیس دریافت که «مژگان» هویت یکی از اجسادی بود که در 12 اردیبهشت امسال در قزوین کشف شد بنابراین آنان به این نتیجه رسیدند که ادعای متهم در خصوص محل و نحوه قتل «مژگان» در سد کرج، تنها برای گمراه کردند ماموران و کشف نشدن قتل سوم است که نه در کرج بلکه در قزوین به وقوع پیوسته بود.

 پلیس پرده از راز قتل دو زن جوان در قزوین برداشت

 به گفته معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی، با کشف‌شدن هویت «مژگان» که مدارک شناسایی او در خودرو مقتول بدست آمده بود، مجددا تحقیقات از سوی کارآگاهان آغاز شد و متهم با دیدن مدارک و مستندات موجود لب به اعتراف گشود و پرده از قتل دو زن جوان به نام های «مژگان» و «فاطمه» در قزوین برداشت.

 مصطفایی اضافه کرد: «مسعود» اعتراف کرد که «مژگان» را در آبیک به قتل رسانده و محل و نحوه قتل او در سد کرج را برای گمراه کردن ماموران نقل کرده است.

 وی ادامه داد: «مسعود» انگیزه خود را از قتل مژگان سرپوش گذاشتن بر ارتباطش با او اظهار کرد چرا که «مژگان» بارها او را تهدید کرده بود که اگر ترکش کند همسرش «مهدخت» را در جریان این ارتباط قرار خواهد داد.

 وی افزود: متهم در خصوص نحوه قتل چهارم یعنی «فاطمه» نیز اظهار کرد که زمانی که در منزل استیجاری در هشتگرد ساکن بوده حین تخلیه منزل با «فاطمه» که مستاجر جدید بود آشنا شده و طرح دوستی ریخته و در روز حادثه او را به محل قتل کشانده و با شلیک گلوله به زندگی «فاطمه» نیز خاتمه داده و سپس اموال و طلاهایشان را به سرقت برده است.

 سرهنگ مصطفایی،‌ معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا درباره انگیزه متهم در ارتکاب این قتل‌ها گفت: انگیزه متهم از ارتکاب این قتل‌ها سرقت بود که حدود 7 میلیون تومان طلا از دو خواهر نوشهری سرقت کرده است.

 معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه بخشی از طلاهای مسروقه در تهران به فروش رسیده بود که مالخر آن نیز شناسایی شده گفت: متهم تنها با یکی از مقتولان در ارتباط بود که برای جلوگیری از افشای این ارتباط وی را به قتل رسانده است.

 وی با اعلام اینکه همسر«مسعود» از وقوع این قتل‌ها توسط متهم بی‌اطلاع بوده است، گفت: پرونده برای رسیدگی به دادسرای نوشهر ارسال و بررسی‌ها در این باره ادامه دارد.

 مصطفایی با بیان اینکه، تحقیقات پلیس درخصوص این پرونده ادامه دارد، افزود: فراهم‌کردن ساز و کار مناسب برای کشف و پیشگیری از تکرار اقدامات مجرمانه در وقایعی که احتمال سریالی‌شدن آنان وجود دارد، یکی از موفقیت‌های بزرگ پلیس آگاهی ناجا است.

 وی، تصریح کرد: اگر به قتل‌های سریالی ده سال اخیر توجه کنیم، مشاهده خواهیم کرد که محدوده زمانی عملکرد مجرمان این‌گونه قتل‌ها از 2 یا 3 سال به 2 تا 5 ماه کاهش یافته است و منجر شده تا تعداد قربانیان نیز در سه سال اخیر در حد 3 الی 7 نفر در هر پرونده باشد، این در حالی است که در برخی از کشورهای پیشرفته جهان که از سیستم‌ها و تجهیزات پیشرفته‌ای برخور دارند، میانگین قربانیان قتل‌های سریالی، بیش از 20 نفر است که این حاکی از موفقیت پلیس در کشف سریع و به موقع این نوع قتل‌ها است.

 وی همچنین استفاده از قابلیت‌ها و امکانات علمی و آزمایشگاهی را نشانه دیگری از توانمندی و پیشرفت پلیس آگاهی کشورمان در کشف این‌گونه قتل‌ها دانست.

کد خبر 141390
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز