گروه حوادث: با اعتراف مرد جنایتکار به قتل 4 زن در استان مازندران و قزوین، احتمال اینکه وی افراد دیگری را هم به خاطر سرقت طلاهایشان به قتل رسانده باشد، از سوی پلیس بررسی می‌شود.

متهم

پرونده قتل‌های سریالی این مرد 27 ساله که مسعود نام دارد، 24 بهمن‌ماه سال 89 و با پیدا شدن جسد زن 26 ساله‌ای در شهرستان آبیک قزوین گشوده شد. زن جوان بر اثر شلیک گلوله به سرش به قتل رسیده بود و بررسی‌ها نشان می‌داد که بعد از جنایت، طلاهایش به سرقت رفته است.

در حالی که تحقیقات برای کشف راز این جنایت ادامه داشت، 12 اردیبهشت امسال جسد زن 30 ساله‌ای که او هم با شلیک گلوله به سرش به قتل رسیده بود، در حوالی آبیک پیدا شد. تحقیقات نشان می‌داد شگرد به قتل رسیدن این زن شباهت زیادی به قتل اول دارد و با توجه به نزدیکی محل رهاشدن اجساد، پلیس این فرضیه را که هر دو جنایت از سوی یک نفر صورت گرفته‌است، مد نظر قرار داد.

هنوز ردی از عامل قتل 2 زن جوان در قزوین به دست نیامده بود که کارآگاهان پلیس آگاهی مازندران در جریان پیداشدن اجساد 2 خواهر جوان در پارک جنگلی سی‌سنگان در شهرستان نوشهر قرار گرفتند. هر دو خواهر بر اثر شلیک گلوله به سرشان به قتل رسیده و طلاهایشان سرقت شده بود. یک شاهد که مرد جوانی را هنگام پرت کردن اجساد در جنگل دیده بود، مهم‌ترین سرنخ پرونده را در اختیار پلیس قرار داد. او گفت که مرد جوان راننده یک پژو پرشیا سفید‌رنگ بوده و وقتی پدر قربانیان حرف‌های شاهد را شنید، حدس زد که عامل جنایت یکی از آشنایان آنها به نام مسعود است.

پدر قربانیان به ماموران گفت: مدتی قبل زن دایی دخترانم بعد از جدا شدن از همسرش با مردی به نام مسعود ازدواج کرد. با این حال هر دو دخترم رابطه خود را با زن‌دایی‌شان قطع نکردند و او را می‌دیدند. این در حالی بود که مسعود یک فرد سابقه‌دار بود و من به او اعتماد نداشتم. وقتی پدر مقتولان گفت که مسعود صاحب یک پژو پرشیای سفیدرنگ است، تحقیقات برای دستگیری این مرد شروع شد و ماموران موفق شدند 15 تیرماه امسال او را در یک عملیات ضربتی در کرج دستگیر کنند.

متهم بعد از انتقال به اداره آگاهی در بازجویی‌ها به قتل 2خواهر جوان اعتراف کرد. با اعتراف مسعود به این جنایت هولناک، کارآگاهان متوجه شباهت بین قتل 2 خواهر در مازندران و قتل 2 زن جوان در قزوین شدند؛ چرا که همه این جنایت‌ها با یک شگرد و با استفاده از اسلحه صورت گرفته بود.

بنابراین تحقیقات در این زمینه ادامه یافت و با پیدا شدن مدارک یکی از مقتولان در خودروی مسعود، او به قتل 2زن جوان در قزوین نیز اعتراف کرد. سرهنگ مصطفایی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا در گفت‌وگو با همشهری گفت: بازجویی از متهم نشان می‌دهد که او 2قربانی دیگر را ابتدا با وعده ازدواج فریب داده و بعد از کشاندن به آبیک قزوین، به ضرب گلوله به قتل رسانده و طلاهایشان را دزدیده است. معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا با تأکید بر اینکه همسر متهم از ماجرای قتل‌ها خبر نداشته است، یادآور شد: هم‌اکنون تمامی جنایت‌های مشابهی که در دیگر نقاط کشور رخ داده در حال بررسی است تا معلوم شود مرد جنایتکار قربانیان دیگری هم داشته یا نه.

کد خبر 141401
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز