همشهری آنلاین: رییس مرکز اموراصناف و بازرگانان وزارت بازرگانی اعلام کرد: هم اکنون سه شهرک صنفی در تهران در حال ساخت است و ایجاد چهارشهرک دیگر نیز در دستور کار قرار دارد که با احداث آنها اصناف از تهران منتقل می شوند.

حسن رادمرد

به گزارش ایرنا ،حسن رادمرد درنشستی مشترک با معاون وزیرصنایع ومعادن با اشاره به ضرورت انتقال اصناف از تهران، اظهار داشت: با احداث شهرک های صنفی صنوف تولیدی از تهران منتقل و در این شهرک ها و یا شهرک های صنعتی مستقرمی شوند.

وی خروج صنوف توزیعی را نیز در دست بررسی ذکر کرد و گفت: در زمان حاضر موضوع اختصاص زمین و تسهیلات بانکی به صنوف از دغدغه های اصلی اصناف به شمار می آید.

رادمرد ، اصناف ارایه دهنده خدمات خودرویی، یدک فروشان،میوه فروشان،آرد، حبوبات و مصالح فروشان ،سنگ،رنگ و کاشی و سرامیک فروشان،درب و پنجره و مبل سازان،تراشکارن،ریخته گران و کابینت سازان را جزو صنوف اولویت دار برای خروج از تهران برشمرد.

وی تصریح کرد: تسهیلات ویژه ای برای انتقال صنوفی که به صورت گروهی از شهر خارج شوند در نظر گرفته شده که از جمله آنها می توان به برخورداری از امتیازات صنوف تولیدی در شهرک های صنعتی اشاره کرد.

رئیس اموراصناف و بازرگانان وزارت بازرگانی همچنین در مورد بسته حمایتی اصناف نیز اعلام کرد 250 میلیارد تومان اعتبار برای 10 درصد اصناف یعنی برای حمایت از 40 هزار واحد صنفی در نظر گرفته شده که تاکنون هیچ بخشی از آن تامین اعتبار نشده تا در اختیار اصناف قرار گیرد.

رادمرد افزود: 110 هزار واحد صنفی در سایت وزارت بازرگانی برای برخورداری از بسته حمایتی اصناف ثبت نام کرده اند که در صورت تامین اعتبار به صورت وام در اختیار آنان قرار می گیرد.

وی در خصوص تشکیل بانک اصناف نیز اظهار داشت : 400 میلیارد تومان اعتبار اولیه برای این بانک در نظر گرفته شده که یک سوم آن باید به صورت پیش پرداخت به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ارائه شود.

رادمرد افزود:با تهیه اصلاحیه ای مراحل تشکیل این بانک در شورای اصناف پیگیری می شود و پیش بینی می شود تا پایان سال شاهد خبرهای خوشی در این خصوص باشیم.

کد خبر 141501
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز