با اجرای قانون هدفمند‌سازی‌ یارانه‌ها و تشدید بازرسی‌ها، طی 2هفته ابتدایی اجرای این قانون بیش از 1500 واحد صنفی متخلف پلمب شد.

معاون بازرسی شورای اصناف کشور، با اعلام این خبر به فارس گفت: نسبت به سال گذشته بازرسی اصناف تشدید شده و 50 درصد رشد داشته است اما شکایات و تخلفات صنفی هیچ افزایشی نداشته و همان 2 تا 5 درصد سال گذشته است.

رضا کرمی، با تأکید بر اینکه در حوزه اصناف هیچ نگرانی وجود ندارد ادامه داد: در حال حاضر شرکت‌هایی در حال تشکیل هستند تا کالاهای مورد نیاز مردم را مستقیما از تولید‌کننده به مصرف‌کننده برسانند و پیش‌بینی می‌شود در این طرح با کاهش 10 تا 40درصدی قیمت‌ها مواجه باشیم.

وی افزود: بیشترین تخلفات گزارش شده مربوط به کالاهای مصرفی شامل کالاهای پروتئینی، حبوبات، صیفی‌جات و لبنیات است و رتبه بعدی بیشتر در بخش خدمات است. کرمی گفت: به‌طور میانگین ماهانه 2هزار واحد صنفی پلمب می‌شود که این آمار در ماه گذشته 2‌هزار و 800 واحد بوده و از ابتدای سال تاکنون 42 هزار واحد صنفی پلمب شده‌اند.

جلوگیری از فعالیت واحدهای صنفی بدون پروانه کسب

واحدهای بدون پروانه کسب با محدودیت‌های بیشتری مواجه خواهند شد و استفاده از امکانات و تسهیلات صنوف برای آنها محدود می‌شود. رئیس شورای اصناف کشور با بیان این مطلب گفت: از فعالیت واحدهای بدون پروانه کسب جلوگیری می‌شود. قاسم نوده‌فراهانی ادامه داد: با توجه به اینکه روند صدور پروانه کسب تسهیل و تسریع شده است، واحدهای فاقد پروانه باید هرچه سریع‌تر برای طی مراحل قانونی دریافت پروانه اقدام کنند. وی، فعالیت واحدهای فاقد پروانه کسب را خلاف قانون دانست و گفت: همان‌طور که با رانندگان بدون گواهینامه برخورد می‌شود باید با این واحدها نیز به‌عنوان متخلف به‌شدت برخورد شود.

ابطال پروانه استاندارد 5 واحد تولیدی

اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران اعلام کرد: پروانه استاندارد 5 واحد تولیدی در این استان ابطال اجباری شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران، پروانه‌های استاندارد واحد تولیدی با نام تجارتی سایوان صنعت در فراورده‌ یخچال فریزر، واحد تولیدی با نام تجاری اخلاقی در فراورده‌ گاز پلوپز، واحد تولیدی با نام تجارتی فرشاد گاز در فراورده‌ اجاق گاز پلوپز تک شعله، واحد تولیدی با نام تجارتی آسائی در فراورده‌ اجاق گاز فردار و بدون فر و واحد تولیدی با نام تجارتی پویا در فراورده‌ پلوپز برقی ابطال شد.

کد خبر 125472

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز