همشهری آنلاین: نخستین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان با پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حضور کودکان و نوجوانان ایرانی و خارجی عصر یکشنبه دوم مردادماه در میدان نقش جهان اصفهان آغاز شد.

نقاشی کودکان

به گزارش روابط عمومی مرکز هنرهای تجسمی، در افتتاحیه نخستین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان مرکز هنرهای تجسمی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و معاونت سیاسی، امنیتی استانداری اصفهان توافق کردند دبیرخانه دایمی جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان در اصفهان راه اندازی شود.


مدیر کل هنرهای تجسمی در مراسم افتتاحیه این جشنواره گفت: جای خوشحالی است که امروز نخستین جشنواره هنرهای تجسمی کودک و نوجوان در اصفهان که پایتخت فرهنگی ایران اسلامی است آغاز می شود و کودکان و نوجوانان از نقاط مختلف کشور و چند کشور خارجی آثارشان را ارائه می کنند.

شالویی با اشاره به ضرورت برگزاری این جشنواره گفت: ایده برگزاری این جشنواره از چند سال قبل مطرح شد و خوشبختانه با همکاری مسولان استان اصفهان امروز این جشنواره آغاز می شود و امیدواریم با حمایت و همکاری مسئولان و دستگاه های استان اصفهان دوره های بعد جشنواره نیز در اصفهان برگزار شود.

مدیر کل هنرهای تجسمی در ادامه گفت: جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان در اولین دوره با حضور و استقبال کودکان و نوجوانان کشور و آثاری از چند کشور برگزار می شود و کودکان ایرانی که برگزیده مسابقات و جشنواره های استانی هستند و کودکان و نوجوانان خارجی در کارگاههای این جشنواره حضور دارند و آثارشان به نمایش درمی آید.

شالویی افزود: در این جشنواره کودکان و نوجوانانی از کشورهای ایتالیا، فرانسه، تاجیکستان، گرجستان و لبنان حضور دارند و نوجوان هنرمند نابغه ایرانی ایتالیایی ایزابل سالاری که تاکنون نمایشگاههایی را در کشورهای مختلف برگزار کرده است نیز در این جشنواره حضور دارد.

شالویی ادامه داد: جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان در اولین دوره با استقبال خوب کودکان ونوجوانان داخلی و خارجی مواجه شد و در دوره های بعد با حضور کشورهای بیشتر و به طور گسترده تر برگزار می شود.

مدیر کل هنرهای تجسمی گفت: با این جشنواره کودکان و نوجوانان برای حضور در جشنواره جوانان و دوسالانه های تجسمی در سال های بعد مقدمه و آمادگی پیدا می کنند.

مدیر کل هنرهای تجسمی ادامه داد: جشنواره هنرهای تجسمی کودک و نوجوانان از معدود رویدادهایی است که در حوزه کودک و نوجوان در جهان برگزار می شود و کودکان هنر خود را که برگرفته از احساسات لطیف و قلب پاک است ارائه می کنند.

کودکان و نوجوانان از بستر این جشنواره پیام صلح و دوستی به جهانیان می دهند و فرصتی ارزشمند را بوجود می آورد تا کودکان پیام های مقدس را به جامعه بشری ارائه کنند.

در ادامه افتتاحیه پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نخستین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان توسط فائزه مسلمی؛ کودک اصفهانی قرائت شد.

محمد مهدی اسماعیلی، معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان نیز در این مراسم گفت: اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است و هنرمندان این استان همواره در عرصه های مختلف حضوری فعال و موثر داشته اند.

اسماعیلی در ادامه گفت: اصفهان شایستگی و ظرفیت آن را دارد که چند جشنواره بین المللی را در حد نام و شان خود داشته باشد و شاهد برگزاری جشنواره های معتبر باشد.

امیدواریم جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان در اصفهان ماندگار شود و با تهیه امکانات دبیرخانه دایمی جشنواره در اصفهان استقرار پیدا کند و جشنواره در سال های آتی به لحاظ کمی و کیفی رشد و توسعه داشته باشد.

نخستین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان با پرواز بادبادک ها و کبوترها و گردش درشکه ها در میدان نقش جهان اصفهان آغاز شد و در افتتاحیه این جشنواره کودکان و نوجوانان در کارگاه هایی نقاشی کردند.

جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان با حضور کودکان و نوجوانان 20 استان کشور و کشورهای ایتالیا، تاجیکستان، گرجستان و لبنان تا پنجم مردادماه در هنرستان هنرهای زیبای اصفهان برگزار می شود.

 

 

کد خبر 141230

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز