گروه اقتصادی: به‌رغم اعلام دست‌اندرکاران تولید و عرضه شیر مبنی بر کاهش 40درصدی مصرف شیر پاکتی پس از حذف یارانه‌ها، معاون وزیر بازرگانی با رد این موضوع از توزیع شیر در مدارس پسرانه، دانشگاه‌ها و مراکز بهزیستی در آینده خبر داد.

محمدعلی ضیغمی در نشست خبری روز گذشته خود در مورد کاهش تولید و مصرف شیر یارانه‌ای گفت: نه تنها از هیچ‌یک از استان‌های کشور، گزارشی مبنی بر کاهش جذب میزان سهمیه شیر یارانه‌ای دریافت نشده است بلکه وزارت بازرگانی تلاش دارد تا سهمیه شیر مدارس و تعداد روزهای آن را بیشتر کرده و علاوه بر مدارس دخترانه، به مدارس پسرانه نیز شیر تحویل دهد.

وی تصریح کرد: در گام بعدی و برای هدفمند کردن یارانه شیر، برنامه‌ریزی شده تا شیر به دانشگاه‌ها، بهزیستی و برخی مکان‌های تحت حمایت دولت نیز ارائه شود. به گزارش همشهری پیش از این شرکت‌های لبنی با اشاره به حذف یارانه و افزایش قیمت شیر پاکتی از 375 به 600 تومان از کاهش شدید مصرف شیر و لبنیات و نبود توجیه اقتصادی در تولید این فراورده خبر دادند.

از سوی دیگر، روز گذشته رئیس هیأت‌مدیره اتحادیه دامداران سراسری کشور نیز از کاهش 30 تا 40درصدی تولید شیر به‌دلیل نداشتن استطاعت مالی دامداران برای خرید جیره نگهداری غذایی دام خبر داده است. سیروس روستا با انتقاد از محقق نشدن وعده‌های دولت برای حمایت از دامداران گفت: اکنون هیچ فریاد‌رسی برای دامدار نیست و همه قول‌هایی که داده بودند تنها سراب و بهانه‌ای برای حذف یارانه جاری شیر بود.

کد خبر 141194
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز