یکشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۰
۰ نفر

گروه ادب و هنر- احمد افشار: هیأت‌های انتخاب آثار بخش تجسمی نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم پس از بررسی 1000 اثر رسیده به دبیرخانه، آثار 136 هنرمند را از بین آثار 312 هنرمند برای ارائه در نمایشگاه انتخاب کردند.

قرآن

آثار 48 هنرمند در بخش خوشنویسی، 18 هنرمند در رشته نقاشی، 10 هنرمند در رشته سفال و سرامیک، 26هنرمند در رشته نگارگری و 34 هنرمند در رشته پوستر و در مجموع 104 هنرمند به نمایشگاه قرآن راه یافتند. این آثار در نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که از 6مرداد تا 4 شهریور در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود، به نمایش گذاشته خواهند شد.

نمایشگاه آثار تجسمی، همزمان با ماه مبارک رمضان در رشته‌های خوشنویسی، طراحی و نقاشی، نگارگری، گرافیک، سفال و سرامیک با مضامین قرآنی از سوی مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی و مرکز هنرهای تجسمی با حمایت مؤسسه توسعه هنرهای معاصر برگزار می‌شود.

این نمایشگاه در رشته‌های طراحی و نقاشی، تکنیک آزاد روی بوم و نقاشی دیجیتال، خوشنویسی، نستعلیق، شکسته نستعلیق، نقاشی‌خط، ثلث و معلی، نگارگری گرایش نقاشی ایرانی، نگارگری و تذهیب، سفال و سرامیک شامل نقش برجسته، کتیبه قرآنی، کتیبه نقوش اسلامی و آثار حجمی، آثار مذهبی و اماکن مذهبی، گرافیک، لوگو تایپ اسماء جلاله، پوستر با مضامین مذهبی و اسماء‌الله است.

مضامین قرآن کریم، با تکیه بر قرآن کتاب زندگی و قرآن کتاب بیداری، قصص و داستان‌های قرآن کریم و اسما‌ءالله و اسماء جلاله موضوعات این نمایشگاه است. نشست‌های تخصصی هنرمندان تجسمی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی خوشنویسی، نقاشی، نگارگری، منبت کاری و معرق و سفال و سرامیک نیز از دیگر برنامه‌های تجسمی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است.

اما غیر از نمایشگاه قرآن، نمایشگاه‌های مختلفی پذیرای هنرمندان تجسمی هستند. در دومین برنامه هنر ماه، یکصد نقاشی قهوه‌خانه‌ای در موزه امام علی(ع) به نمایش درآمده است. در این رویداد 100تابلوی نقاشی قهوه‌خانه‌ای با تم‌های موضوعی رزمی و داستانی از 15هنرمند صاحب‌نام این سبک به معرض نمایش در‌آمده است. «هنر ماه» رویدادی ماهانه است که با هدف تاکید بر پیوند «هنر و شهروند» و احیای هنرهای سنتی ایران اسلامی با حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و به مرکزیت «باغ موزه هنر‌های ایرانی» برگزار می‌شود.

همچنین دبیرخانه دومین جشنواره جهانی هنر مقاومت که قرار است از سوی بنیاد فرهنگی روایت، در بخش‌های مختلفی چون؛ طراحی، نقاشی، پوستر، عکاسی، کاریکاتور، هنرهای جدید و مفهومی، طرح‌های حجمی و انیمیشن آذرماه سال‌جاری همزمان در تهران و سایر استان‌های کشور برگزار ‌شود، ارسال آثار در بخش بین‌الملل و 8 بخش داخلی را تا 15مردادماه تمدید نمود.
از سوی دیگر نمایشگاه نقاشی‌های دانا نهداران با عنوان فرزندان استر در گالری شیرین برپاست. در این نمایشگاه 14تابلو رنگ و روغن در ابعاد مختلف در دید عموم قرار گرفته است. این نمایشگاه تا 6مردادماه دایر خواهد بود.

کد خبر 141183
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز