همشهری آنلاین: هشتمین دوسالانه نقاشی بعد از سال‌ها وقفه، نیمه آذرماه سال جاری در تهران، مشهد و نیشابور برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، غلامعلی طاهری ـ مشاور هنری دفتر هنرهای تجسمی ـ با اعلام این مطلب گفت: خوشبختانه چندی پیش اعضای شورای سیاستگذاری دو سالانه نقاشی انتخاب شدند و در آخرین جلسه‌ تیرماه مصوباتی را در جهت پیشبرد برنامه دو سالانه ارائه کردند.

به گفته او، در حال حاضر دبیر این دو سالانه مشخص شده و حکم گرفته است که به زودی از سوی مرکز هنرهای تجسمی معرفی خواهد شد.

همچنین برنامه‌های دبیر جشنواره همچون اعضای هیات داوران و موضوع نمایشگاه توسط شورای سیاستگذاری در حال بررسی است.

طاهری از برگزاری همزمان این دوسالانه در دو شهر مشهد و نیشابور با مرکزیت استان تهران خبر داد و افزود: بخش اصلی دوسالانه به احتمال زیاد در موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار خواهد شد و بخش‌هایی همچون نمایشگاه‌های جنبی و کارگاه‌های تخصصی در دو شهر مشهد و نیشابور برگزار می‌شود.

او درباره یادواره کمال الملک که پیش از این برای عنوان هشتمین دوسالانه نقاشی پیشنهاد شده بود، توضیح داد: موضوع این دوسالانه هنوز مشخص نشده اما پیشنهاد نامگذاری آن به اسم یکی از شخصیت‌های مطرح عنوان شده است که به زودی در فراخوان دوسالانه به آن پرداخته می‌شود.

طاهری همچنین از برگزاری جلساتی برای دوسالانه گرافیک خبر داد و افزود: جلسات مقدماتی دوسالانه گرافیک به زودی با حضور تعدادی از هنرمندان فعال این عرصه برگزار می‌شود تا برای سال آینده شاهد برگزاری این دوسالانه نیز باشیم.

عبدالمجید حسینی راد، رضوان صادق زاده، محمود جوادی پور، حسین محجوبی، اصغر کفشچیان مقدم، مرتضی گودرزی دیباج، احمد وکیلی، احمد خلیلی فرد، سید حسن سلطانی، پریسا شاد قزوینی، غلامعلی طاهری، داود ثمری (رییس موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر) و عبدالرحیم سیاهکارزاده اعضای شورای علمی و سیاستگذاری هشتمین دوسالانه ملی نقاشی ایران هستند.

کد خبر 141917

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز