یکشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رییس سازمان امور مالیاتی کشور از افزایش وصول در‌امدهای مالیاتی در تیر خبر داد و گفت: مودیان با استقبال گسترده از پرداخت مالیات در این ماه یک میلیون و 916 هزار فقره اظهارنامه ارائه کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای عسکری در گفتگو با شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران افزود: درامدهای مالیاتی در تیرماه به حدود 4 هزار میلیارد تومان رسید و در چهارماه نخست امسال هم با 34 درصد افزایش در مقایسه با مدت مشابه پارسال به 9 هزار و 200 میلیارد تومان بالغ شده که معادل کل عملکرد سال 1388 است.

وی گفت : ظرفیت های مالیاتی در کشور زیاد است و با ادامه استقبال مردم از پرداخت مالیات مطمئن هستیم که تا پایان برنامه پنجم درامدهای مالیاتی معادل هزینه جاری دولت خواهد شد.

عسکری افزود : به توجه به حضور دفاتر شرکت‌ها در شهر تهران و سهم بالای تولید درامد و فعالیت های اقتصادی در استان تهران حدود 65 درصد درامدهای مالیاتی کشور از این استان وصول می‌شود و پس از آن استان‌های اصفهان ، خوزستان، خراسان، آذربایجان شرقی، فارس، مرکزی و کرمان قرار دارد و این استان‌ها همراه با تهران در مجموع 85 تا 90 درصد درآمدهای مالیاتی را تامین می‌کنند.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: توزیع و هزینه درامدهای کسب شده از منابع مالیاتی به دو صورت استانی و ملی است.

کد خبر 141181
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز