همشهری آنلاین: طلافروشان تا 15 دی ماه جاری مهلت دارند تا اظهارنامه‌های مالیاتی خود را ارائه کنند.

 محمد کشتی آرا، رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر، به ایسنا گفـت: کلیه واحدهای صنف طلافروش برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده خود باید در سایت وزارت امور اقتصادی و دارایی ثبت نام و از طریق الکترونیکی اظهارنامه‌های خود را ارائه کنند.

 وی افزود: هفته گذشته در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس که به منظور بررسی موضوع مالیات بر ارزش افزوده طلافروشان تشکیل شده بود همان موضوعاتی که قبلا در سازمان امور مالیاتی و مرکز پژوهش‌های مجلس مطرح و تایید شد، مورد تایید قرار گرفت و مقرر شد تا فروشندگان صنف طلا و جواهر در سراسر کشور از اول مهر ماه قانون مالیات بر ارزش افزوده را اجرا کنند.

 کشتی‌آرای درباره موافقت طلافروشان با پرداخت مالیات بر ارزش افزوده گفت: پس از آنکه این مساله در مجلس به تایید رسید و اخبار آن نیز منتشر شد، طلافروشان آمادگی خود را برای اجرای قانون اعلام کردند و وزیر اقتصاد نیز از ارائه اولین گروه اظهارنامه‌های مالیاتی طلافروشان خبر داد.

 رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر خاطرنشان کرد: در اطلاعیه‌هایی که منتشر کردیم از صنف طلافروشان خواسته‌ایم که اجرای از قانون تمکین کنند و مالیات خود را بپردازند.

 وی گفت: طلافروشان می‌توانند برای پرداخت مالیاتشان به دارایی مراجعه کنند و یا در سایت دارایی ثبت نام کرده و از طریق الکترونیکی اظهارنامه‌های خود را به ثبت برسانند ولی نهایتا تا 15 دی ماه مهلت دارند که اظهارنامه‌های مالیاتی خود را بدهند.

کد خبر 124296
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز