گروه اقتصادی: طرح بنگاه‌های زودبازده که 3سالی است در بی‌خبری قرار گرفته، قرار است با دستور دیروز رئیس‌جمهور باردیگر جان بگیرد.

urgent profit

به گزارش همشهری، طرح بنگاه‌های زودبازده از نخستین طرح‌های دولت نهم بود که با هدف اشتغال‌زایی در اولویت قرار گرفت و منابع بانکی را به‌خود اختصاص داد اما در سال آخر دولت نهم به‌دلیل مخالفت بانک‌مرکزی و همچنین تردید در کارایی آن در ایجاد اشتغال و افزایش انحراف در آن، به حاشیه رفت. اما دیروز رئیس‌جمهور با تأکید دوباره و دفاع از ایده ایجاد اشتغال توسط بنگاه‌های زودبازده دستور داد تا صندوق مهر امام‌رضا به 6450 پرونده اشتغال زایی تسهیلات ارزان قیمت اختصاص دهد.

محمود احمدی‌نژاد با اشاره به ماموریت دولت در ایجاد سالانه 5/2میلیون شغل در سال‌جاری و سال آینده افزود: هر کس در هر نقطه از ایران حس می‌کند می‌تواند کار پایدار و مفید ایجاد کند، حرکت کند و دولت و صندوق مهر امام رضا هم از آنها حمایت خواهند کرد. این در حالی است که هنوز گزارش مستندی از وضعیت اجرای برنامه بنگاه‌های زودبازده و ارزیابی کمی و کیفی اشتغال ایجاد شده توسط این بنگاه‌ها منتشر نشده است.

به گزارش مهر، احمدی‌نژاد در مراسم ششمین سال تاسیس صندوق مهر امام رضا حتی به بانک مرکزی دستور داد که مجوز جمع‌آوری منابع جدید قرض‌الحسنه صندوق مهر امام‌رضا را صادر کند. رئیس‌جمهور گفت: گفته می‌شود که بانک مرکزی اجازه جمع‌آوری منابع را به صندوق مهر امام‌رضا نداده است؛ من همین‌جا از بانک مرکزی می‌خواهم و امروز هم در جلسه دولت ابلاغ می‌کنم که بانک مرکزی اجازه دهد صندوق مهر امام رضا منابع قرض‌الحسنه برای خود جمع‌آوری کند.

او با دفاع از پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به توده‌های مردم، گفت:‌ اختصاص 10درصد منابع بانکی به بنگاه‌های زودبازده، سرعت پیشرفت کشور را چندبرابر می‌کند.به گزارش همشهری، دولت اعلام کرده که قصد دارد امسال 5/2میلیون شغل ایجاد کند و به‌نظر می‌رسد، احیای بنگاه‌های زودبازده با هدف اجرایی‌کردن این برنامه است.

کد خبر 141090

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز