چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۰
۰ نفر

هشدار‌ها و طعنه‌هایی مانند « آقا دمِ در وانَسا»، «لطفا برید داخل» یا « مگه دم در حلوا خیر می‌کنن؟»

اتوبوس

و خلاصه جملاتی از این دست، برای هر اتوبوس‌سواری آشناست، زیرا تمام این جملات ترجیع‌بند تکراری توپ و تشر‌هایی است که گاهی راننده‌ها به مسافر‌ها می‌زنند تا شاید آنها کمی حرکت کرده و جا را برای سوار‌شدن مسافران جدید باز کنند. با وجود این، سختی پیاده‌شدن مسافران در صورت حرف‌شنوی از راننده و جابه‌جا شدن به سمت داخل اتوبوس باعث می‌شود همه، فشار ایستادن نزدیک در‌ها را تحمل کنند اما به نظر می‌رسد مسافران اتوبوسی که در تصویر مشاهده می‌کنید علاوه‌بر آسان پیاده‌شدن، انگیزه دیگری نیز برای نشنیده گرفتن طعنه‌های راننده خواهند داشت؛ آن هم بادِ خنکی است که این پنکه‌ سقفیِ نوظهور تولید می‌کند. جالب است که برخی راننده‌ها حتی پنجره‌ها را نیز قفل می‌کنند تا استهلاک اتوبوس پایین بیاید و برخی راننده‌ها نیز برای مسافران خود دست به اقدام‌های خودجوش اینچنینی می‌زنند.

نیت مهم است اما...

برخی فقط با نیت خیر، داخل هر صندوقی که شبیه صندوق صدقات باشد اسکناس می‌اندازند؛ چه صندوق پیشنهاد و انتقاد باشد چه صندوق قرعه‌کشی. با وجود این باید گفت نیت مهم است اما هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد.

آب که سربالا برود...

به قول معروف آن قدیم بود که اگر آب سربالا می‌رفت قورباغه ابوعطا می‌خواند. این روز‌ها اگر یک همسایه بی‌مسئولیت داشته باشید که حوض یا استخر داخل ملک خود را به امان خدا رها کرده باشد قورباغه‌های داخل آن شب و نصفه‌شب ابوعطا که سهل است تمام دستگاه‌ها و گوشه‌های موسیقی را البته به بدترین نحو ممکن می‌خوانند و منتظر برهم خوردن قوانین فیزیک و سربالا رفتن آب نمی‌شوند. با وجود این، در این مورد خاص نیز چاره کار تماس با سامانه 137 است.

راننده خوشبین

برخی راننده‌ها که به نظر می‌رسد زیادی خوشبین بوده و فقط نیمه پر لیوان را می‌بینند تصور می‌کنند اگر برای نمونه، بار ِاین کامیون روی جاده خالی شود در بدترین حالت، آد‌م‌ها مانند آنچه در فیلم‌های کمدی به نمایش در می‌آید روی لوله‌ها سُر خورده و بقیه رهگذران نیز می‌خندند.

حال آنکه واقعیت این است که در صورت بروز این حادثه ممکن است صفحات حوادث روزنامه‌ها خبر از یک تصادف زنجیره‌ای در بزرگراه بدهند که طی آن چندین و چند نفر کشته یا زخمی شده‌اند. بنابراین بهتر است پیش از اینکه پلیس جلوی چنین خودرویی را بگیرد از آن فاصله بگیریم و از میدان خطر دور شویم.

کد خبر 140882

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز