دوشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۲
۰ نفر

در برخی محله‌های شهر که خود شهروندان نیز مشارکت خوبی در پاکیزه نگه‌داشتن کوچه و خیابان دارند، مردم از قول یک نویسنده می‌گویند سنگفرش این خیابان از طلاست.

سطح شهر

این در حالی است که در برخی محله‌های دیگر به دلیل بی‌توجهی تعدادی از ساکنان و زباله‌پراکنی آنها فرشی از زباله جلوی منزل افراد پهن می‌شود که جمع‌کردن آن نیز کار هر کسی نیست. رفتگران محله‌های یاد‌شده همیشه از این موضوع که شب جمع می‌کنیم، صبح همان آش است و همان کاسه، شکایت دارند. کودکِ خود این افراد بی‌ملاحظه و زباله‌انداز اگر دست از پا خطا کند و یک پوست تخمه در اتاق بیندازد گوش‌اش چند دور پیچیده می‌شود. اگر می‌شد با یک تذکر کوچک گوش این زباله‌انداز‌ها را هم پیچاند، شاید وضعیت این محله‌ها بهتر از این بود. به هر حال فرهنگ‌سازی و غیره که تا به حال کاری از پیش نبرده است.

ضبط مرکزی

اگر داخل منزل یکی از دوستان و اقوام صدای بلند ضبط‌ از در و دیوار شنیده می‌شد، یک وقت خیال نکنید این روز‌ها علاوه بر آنتن‌مرکزی برای تلویزیون، سیستم ضبط و پخش این ساختمان نیز مرکزی است و صدای آن برای همه پخش می‌شود. به طور حتم صدا مربوط به همسایه بی‌ملاحظه‌‌ای است که از آداب همسایگی چیز زیادی نمی‌داند.

بهره‌وری کاغذی

گویا برخی تولید‌کننده‌ها با برداشت اشتباه از مفهوم‌هایی مانند بهره‌وری یا صرفه‌جویی این مقولات را از دستمال کاغذی شروع کرده‌اند. برای نمونه، همین دستمال کاغذی که در تصویر مشاهده می‌کنید در یک بسته‌بندی کامل به صورت نصفه و نیمه تولید شده و نیمی از آن صرفه‌جویی یا شاید بهتر است بگوییم مشمول مقوله کم‌فروشی شده است. جالب اینجاست که طی این فرایند محصول شرکت‌هایی از این دست، روز‌به‌روز آب می‌رود و کوچک‌و کوچک‌تر می‌شود. حال آنکه برای نمونه مقدار وزن محصول که روی بسته‌بندی درج می‌شود هیچ تغییری نمی‌کند. به هر حال چنانچه موارد اینچنینی را مشاهده کردیم باید با شماره 124تماس بگیریم و مورد را به آگاهی مسئولان برسانیم.

برچسب خود جوش

این اواخر برخی شهروندان برای اینکه محله‌شان مملو از کیسه‌های زباله نباشد طی یک اقدام به قول معروف خودجوش برچسب‌هایی چاپ کرده‌اند که در آن به آگاهی ساکنان محل می‌رسانند که از گذاردن زباله در طول روز خودداری کنند. با وجود این، برچسب‌های یاد‌شده روی در و دیوار محل نصب می‌شوند و ظاهر ناخوشایندی به آن می‌دهند.

کد خبر 141298
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز