همشهری آنلاین: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این طرح یک فوریتی تحریم مقامات آمریکایی در نشست صحن علنی روز یکشنبه مجلس بررسی می شود، گفت: طبیعی است که اقدام های مقامات آمریکایی با منطق بشری سازگار نیست و تمام شخصیت های تحریم شده جنایت‌های فراوانی را انجام داده اند.

"کاظم جلالی" در حاشیه نشست جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران با بیان این که امروز طرح یک فوریت تحریم مقامات آمریکایی با بیش از ۲۰۰ امضا به هیات رئیسه مجلس تقدیم شد، تصریح کرد: نمایندگان مردم در مجلس در نشست صحن علنی در روز یکشنبه دوم مرداد این طرح را بررسی می کنند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی افزود: طبیعی است که اقدام های مقامات آمریکایی با منطق بشری سازگار نیست و تمام شخصیت های تحریم شده جنایتهای فراوانی را انجام داده اند.

وی ادامه داد: تروریسم به وجود آوردن زندانهای مخوف و کشتن مردم از جمله جنایتهای مقامات تحریم شده آمریکایی است.

جلالی با بیان این که در راستای اجرای این طرح برای صداوسیما، وزارت امور خارجه و دستگاه‌های اجرایی تکالیفی را در نظر گرفته ایم، اظهار کرد: دست دولت را برای معرفی سایر جنایتکاران آمریکایی باز می گذاریم و دولت می تواند لیست جدیدی از آنها را به مجلس معرفی کند.

وی با یادآوری این که در روزهای اخیر برخی زمزمه ها مبنی بر تعامل ایران وآمریکا شنیده شده است، تصریح کرد: تردیدی نیست که نظر رهبر معظم انقلاب در این زمینه قابل اطاعت است و مسئولان اجرایی باید براساس فرمان ایشان با این موضوع برخورد کنند.

این نماینده مردم در مجلس با بیان این که آمریکایی ها زمانی بحث تعامل با ایران رامطرح می کنند که در اوج ضعف در منطقه هستند، افزود: انقلاب اسلامی ایران توانسته است با روحیه استکبارستیزی مردم منطقه را برای گرفتن حقوق خود به صحنه بیاورند.

وی درباره جزئیات طرح تحریم مقامات آمریکایی، تصریح کرد: برخی رسانه های ملی از جمله شبکه های پرس تی وی، العالم و شبکه تلویزیونی سحر باید چهره این جنایتکاران را به جهانیان معرفی کند.

این نماینده مردم در مجلس افزود: مسئولان وزارت امور خارجه و دستگاه های ذیربط باید با پیگیری های خود در جوامع بین المللی درباره این اشخاص اقامه دعوی کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که مشکلات حقوقی کشورهای اروپا و آمریکا بسیار بزرگ است گفت: با توجه به این که مسئولان این کشورها توپ تبلیغات را به زمین ایران شوت کرده است فکر می کند مشکلی در زمینه حقوقی ندارند.

جلالی با بیان این که امروز کمیته امنیت داخلی مجلس در نشستی ناامنی ها و اتفاقات اخیر از جمله قتل روح الله داداشی قهرمان ورزشی ایران را بررسی می کند، افزود: ضریب امنیتی جامعه ایران در حد قابل قبولی است، اما حجم اندک ناامنی ها هم باید از جامعه کنار برود.

 

کد خبر 140819
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز