گروه اقتصادی: بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای هیأت رئیسه اتاق بازرگانی، امید تازه‌ای برای کار و تلاش بیشتر توسط بخش خصوصی در سال جهاد اقتصادی ایجاد کرد.

به گزارش همشهری، اعضای پارلمان بخش خصوصی این دیدار را حاوی نکات ظریف و دقیقی عنوان کردند که عمل به آنها می‌تواند به حرکت بخش‌های اقتصادی کشور سرعت بیشتری بخشیده و تأثیر بسزایی در جهت برداشتن موانع از پیش روی فعالان اقتصادی و همچنین ایجاد هماهنگی بیشتر در بین بخش‌های دولتی و خصوصی داشته باشد.

ضعف‌های گذشته را جبران می‌کنیم

علینقی خاموشی یکی از اعضای اتاق بازرگانی ایران به همشهری گفت: رهبر انقلاب در دیدار اخیر خود نکاتی را به بخش خصوصی گوشزد کردند که جزء وظایف این بخش است اما تا‌کنون مورد غفلت واقع شده است. وی با اشاره به تأکید رهبری بر توجه بیشتر به اجرای قانون اصل44 عنوان کرد: تا‌کنون ابلاغیه اصل44 به بدنه اقتصاد کشور ننشسته و باید تلاش‌های بیشتری در این راستا انجام شود. وی افزود: در راستای این فرمایشات باید بخش اعتباری و بازار سرمایه با قوت بیشتری در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرد و دولت نیز باید در این زمینه همکاری بیشتری با اتاق بازرگانی داشته باشد.

صدای بخش خصوصی باید به‌طور رسا شنیده شود

همین نکته را محمد نهاوندیان، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در گفت‌وگو با خبرآنلاین مورد تأکید قرار داد و گفت: بحث اجرای سیاست‌های اصل44 قانون اساسی، یکی از اصلی‌ترین مباحث مورد مذاکره بود و لازمه‌های تحقق واقعی اجرای اصل44 مورد بررسی قرار گرفت. رئیس اتاق بازرگانی ایران درباره یکی از نکات دیگر که در دیدار مقام معظم رهبری با اعضای هیات‌رئیسه اتاق‌های بازرگانی ایران و تهران مورد توجه قرار گرفت، توضیح داد: مسئله دیگری که در بحث‌های ایشان مورد تاکید قرار گرفت این نکته ظریف بود که برای دستیابی به اهداف اقتصادی، ما باید سرمایه نشاط را حفظ و تقویت کنیم. لازمه این نشاط هم نگاه امیدوارانه و تکیه بر سرمایه ملی است و توجه به این مسئله که هدف تحریم‌کنندگان این است که الگو بودن حرکت ایران اسلامی را تضعیف کنند و مانع پیشرفت اقتصادی کشور شوند.

آمادگی بخش خصوصی برای شتاب‌بخشیدن به حرکت جهادی

علاء میر محمد صادقی در باره این دیدار به خبرآنلاین گفت: ایشان با شناختی که از بیشتر افراد حاضر در جلسه داشتند، تأکید کردند که انقلاب مربوط به آنهاست و باید برای حفظ آن تلاش کرده و در جهت اقتصادی جهاد کنیم. مشاور عالی هیأت رئیسه اتاق ایران یادآور شد: جهاد، تلاش فراوان در رفع مشکلات و کمبودهای اقتصادی خواهد بود و اعضای اتاق در این زمینه اعلام آمادگی کردند تا همکاری و تعامل خوبی با مجریان مسائل اقتصادی داشته باشند. وی با بیان اینکه این جلسه آثار مفید و مثبتی در پی خواهد داشت، اضافه کرد: مقام معظم رهبری در این جلسه ابراز امیدواری کردند که اتاق بتواند به وظایف سنگین خود پس از انتخابات برگزار شده عمل کند و بر مشکلات فائق آید.

روحیه امید و نشاط در بخش خصوصی دمیده شد

پدرام سلطانی عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی یکی از نکات مورد تأکید مقام معظم رهبری در این دیدار را ایجاد جرأت و جسارت در بخش خصوصی عنوان و خاطرنشان کرد: ایشان علاوه بر این بر نشاط کاری و اجتناب از سیاه‌نمایی تأکید و توجه بیشتر به اجرای قانون اصل 44 را گوشزد کردند. وی به همشهری گفت: همچنین ایشان فرمودند که باید روش‌هایی اتخاذ شود که مانع اثرگذاری تحریم‌ها بر اقتصاد کشور باشد. این عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی با اشاره به تلاش بخش خصوصی برای عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری تأکید کرد: باید برای این موضوع برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد که البته در این رابطه نیاز به همکاری و مساعدت دولت است. به گفته وی، با قرار گرفتن در مسیر این رهنمودها، روحیه امید و نشاط در بخش خصوصی ایجاد و مشکلات بسیاری در این بخش حل می‌شود.

کد خبر 140339

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز