گروه اقتصادی - محمد رضایی: دریافت عوارض 1500‌تومانی از آزادراه تهران پردیس درحالی از 18 تیرماه آغاز شده که اعتراض مردم محلی و رانندگان را در‌پی داشته است.

بزرگراه پردیس

به گزارش همشهری، این اعتراضات درحالی است که مسئولان در توجیه این میزان عوارض، سکوت کرده و تلاش خبرنگار ما برای پاسخگویی مسئولان وزارت راه و استانداری نیز به جایی نرسید.
همزمان با اعلام رقم عوارض این آزادراه مقرر شد که تخفیفاتی برای ساکنان شهر پردیس، دانشجویان و تاکسی‌های این مسیر در نظر گرفته شود. این در حالی است که به گفته ساکنان پردیس دریافت مشخصات افراد تنها به چند روز محدود شد و هم‌اکنون بسیاری از افرادی که موفق به دریافت برچسب نشده‌اند هر روز ناچار به پرداخت عوارض 1500 تومانی برای تردد در این مسیر هستند.

خبرنگار همشهری به‌منظور پیگیری دلایل تصویب این رقم برای آزادراه تهران - پردیس با مسئولان استانداری تهران تماس گرفت اما استانداری این امر را جزء وظایف اداره راه و ترابری استان تهران عنوان کرد. مسئولان راه و ترابری استان تهران هم با بیان اینکه هیچ اطلاعی در این خصوص ندارند، وظیفه پاسخگویی را به معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل محول کردند. این‌بار، ‌الله وردی بود که پاسخگویی در این باره را به مجری آزادراه تهران - پردیس واگذار کرد. اما باز هم پیگیری‌ها به نتیجه نرسید. با این حساب به‌نظر می‌رسد حاشیه‌ها قصد ندارند دست از سر این آزادراه بردارند و پس از افتتاح پرحاشیه این آزادراه، این بار عوارض این مسیر توجه افکار عمومی را به‌خود جلب کرده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل، روز سیزدهم تیرماه سال‌جاری طی یک نشست خبری، رقم عوارض آزادراه تهران - پردیس را 1500 تومان اعلام کرد. صادقی گفت که وزارت راه و شهرسازی براساس درآمدها و هزینه‌ها به این نتیجه رسیده است که چنین عوارضی از این آزادراه اخذ شود. هرچند وی به دلایل اختلاف بسیار زیاد عوارض این مسیر کوتاه با آزادراه‌های طولانی کشور اشاره نکرد اما به‌نظر می‌رسد که این تصمیم در راستای تحقق اظهارات علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی اتخاذ شده است. وی پیش از این بر ضرورت افزایش عوارض آزادراهی در کشور تأکید کرده بود.

کد خبر 140336
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز