بار ترافیک محورهای شرقی تهران با ساخت بزرگراه امام علی، تعریض خیابان پیروزی، بهسازی بزرگراه بسیج و بهره‌برداری از فاز نخست بزرگراه شهید زین‌الدین کاهش خواهد یافت.

بزرگراه

به گزارش همشهری، تسهیل ترافیک شرق تهران در اولویت برنامه‌های شهرداری تهران ظرف یکسال آینده قرار گرفته است. خلیل راحتی شهردار منطقه 13در این‌باره گفت: بزرگراه امام علی تا پایان سال 91 و تعریض خیابان پیروزی امسال به اتمام می‌رسد. وی افزود: بنا بر تأکید شهردار تهران اولویت اول اتمام بزرگراه امام علی، ضلع جنوبی خیابان پیروزی و اولویت دوم احداث مسیر بزرگراه امام علی در منطقه 13 با اعتباری حدود 800 میلیارد تومان تعیین شده است. راحتی گفت: حدود 2 کیلومتر از بزرگراه امام علی از منطقه 13 عبور می‌کند که ‌باید تملک املاک معارض آن امسال به پایان برسد.

راحتی افزود: پروژه امام علی از 2 تقاطع غیرهمسطح دماوند و پیروزی عبور می‌کند که با توجه به‌وجود بافت فرسوده محله صفا سعی خواهد شد تا به‌منظور جلوگیری از گسست اجتماعی در این پهنه اقدام به ساخت یک مسیر دسترسی شود.

تعریض خیابان پیروزی و افتتاح بزرگراه شهید زین‌الدین

بنا بر این گزارش، همچنین عیسی شریفی معاون امور مناطق شهردار تهران به همراه شهرداران مناطق 13و 14 و 4 از چگونگی روند تملک اراضی و تعریض خیابان پیروزی و نحوه پیشرفت کار بزرگراه شهید زین‌الدین بازدید کرد. شریفی گفت: بیش از 60 درصد تملک اراضی خیابان پیروزی به پایان رسیده و باتوجه به اینکه اعتبارات مورد نیاز تامین شده است بحث تعریض خیابان پیروزی تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید. وی همچنین از بهره‌برداری فاز نخست بزرگراه شهید زین‌الدین تا شهریور ماه سال‌جاری خبر داد و گفت: افتتاح بزرگراه شهید زین‌الدین نقش مهمی در پیشرفت شرق و شمال شرق تهران خواهدداشت.
به گفته شریفی فاز نخست این بزرگراه 11 کیلومتر است و خوشبختانه روند اجرای این طرح به‌خوبی پیشرفت داشته است.

وی با اشاره به تاکید محمدباقر قالیباف، شهردار تهران مبنی بر لحاظ کردن کیفیت و افزایش سرعت ساخت بزرگراه شهید زین‌الدین گفت: با توجه به نیاز اساسی شهروندان تهرانی در بهره‌برداری هرچه زودتر از پروژه شهید زین‌الدین، مدیران اجرایی این پروژه باید تلاش کنند تا فاز اول آن حد فاصل بزرگراه امام علی تا خیابان استخر تا شهریور ماه سال‌جاری به پایان برسد. معاون شهردار تهران افزود: فاز 2 و بخش نهایی این پروژه نیز حد فاصل خیابان استخر تا تقاطع حاج‌احمد متوسلیان (سه‌راه آزمایش) باید تا نیمه اول اسفند امسال افتتاح شود. شریفی از مدیران اجرایی این پروژه خواست تا ضمن احداث کندروهای بزرگراه شهید زین‌الدین نسبت به احداث فضای سبز، نقاشی دیواری، رنگ‌آمیزی جداول، نصب علائم ترافیکی، خط کشی طولی این بزرگراه نیز اقدامات لازم به عمل آورده شود.

بهسازی و تعریض بزرگراه بسیج

بنا بر این گزارش، همچنین بهسازی و تعریض بزرگراه بسیج که به‌منظور روان‌سازی‌ ترافیک وعبور و مرور آسان شهروندان صورت گرفته نیز به اتمام رسیده است. در این‌باره علی محمدنژاد شهردار منطقه14 با اعلام اینکه بزرگراه بسیج یکی از شریان‌های اصلی در مسیر جنوب شرق تهران است، اظهار داشت: با اصلاح هندسی در نقاط اصلی بزرگراه بسیج، تقاطع بسیج - ائمه اطهار، بسیج - بزرگراه شهید محلاتی، بسیج - زمزم و احداث کندرو از ابتدای بیمارستان بعثت تا ابتدای میدان شهید کلاهدوز بارترافیکی این منطقه کاهش یافته است. پوشانیدن سطح رودخانه سرخه‌حصار در شرق و غرب بزرگراه، اصلاح و همسطح‌سازی‌ دریچه‌های فلزی و سرپوشیده کردن مجاری دربزرگراه بسیج از دیگر اقدامات صورت گرفته در محور بزرگراه بسیج است.

بازدید شهردار تهران از 3پروژه بزرگ پایتخت

محمد باقر قالیباف شهردار تهران در بازدید‌ از پروژه تونـل نیـایـش و افزایش ظرفیت بزرگراه شهید صدر، با دست‌اندرکاران این طرح عظیم عمرانی دیدار کرد. در این بازدید از سوی دست‌اندرکاران ساخت تونل نیایش اعلام شد با توجه به افزایش ماشین‌آلات و نیز نیروی‌انسانی شاغل در این پروژه، سرعت انجام عملیات به میزان مورد‌نظر نزدیک شده‌است. بنا براین گزارش، قالیباف پس از اتمام بازدید از پروژه تونل نیایش به اتفاق هیأت‌همراه از پروژه احداث ادامه بزرگراه امام علی دیدن‌کرد و از نزدیک در جریان وضعیت تکمیل بزرگراه امام علی از مسیل باختر تا بزرگراه آزادگان که در مناطق 7، 8، 13، 14 و 15 شهرداری واقع شده است، قرار گرفت. شهردار تهران همچنین از بزرگراه شهید زین‌الدین نیز بازدید کرد.

کد خبر 137380

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز