با وجود گذشت 2سال از زمان افتتاح پرحاشیه آزادراه‌تهران - پردیس، این مسیر برای چندمین‌بار به‌علت تعمیرات و رفع نواقص مسدود شده است.

آزاد راه تهران - پردیس

عملیات تکمیل روکش آسفالت و روشنایی تونل‌ها که یکی از نخستین ضروریات افتتاح هر آزادراهی است، به‌عنوان علت این انسداد اعلام شده است. به گزارش همشهری، افتتاح زودهنگام این مسیر در خردادماه سال 88 انتقاد بسیاری از کارشناسان را برانگیخت. آشنایان به مسائل فنی و تخصصی بر این باور بودند که عوارضی موجود در این مسیر هنوز تکمیل نشده و مشخصات یک آزادراه ایمن را پیدا نکرده است.

درست چند روز پس از افتتاح، پلیس راهنمایی و رانندگی این مسیر را به‌علت نداشتن علائم ایمنی مسدود کرد که با پیگیری‌های وزارت راه ظرف مدت 24‌ساعت مجددا عبور و مرور از آزادراه تهران - پردیس برقرار شد. اما در دی ماه سال 88 اعلام شد که به‌دلیل وجود مشکلاتی در آزادراه تهران - پردیس این مسیر در فصل زمستان مسدود است. 2ماه پس از اعلام این خبر - یعنی 9 ماه پس از افتتاح آزادراهی که اعلام می‌شد با مشخصات کامل ایمنی ساخته شده است - تونل آزادراه فروریخت، اتفاقی که ابتدا استاندار تهران آن را کذب محض عنوان کرد ولی با پخش تصاویری از این اتفاق، صحت آن به اثبات رسید.
وزیر راه و ترابری وقت در آذر ماه سال89 اعلام کرد وزارت مسکن و ارتش برای احداث آزادراه تهران-پردیس همکاری نمی‌کنند.بدین‌ترتیب مشخص شد که این آزادراه یکسال پیش در حالی افتتاح شده بود که هنوز حتی مسئولان مربوطه به‌منظور تأمین اعتبارات لازم برای پرداخت به پیمانکاران به توافق نرسیده بودند.

در نهایت در آستانه دهه فجر و 20‌ماه پس از آن افتتاح انتخاباتی، آزادراهتهران - پردیس که به‌نظر می‌رسید با این وقفه طولانی در تحقق وعده افتتاح مجدد این بار به‌طور دقیق و کامل بازبینی و تکمیل شده باشد، با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد اما داستان به همین جا ختم نشد و پس از چند ماه عبور و مرور خودروها از این مسیر، اعلام شد که روکش آسفالت و روشنایی تونل‌های مسیر برگشت این آزادراه هنوز تکمیل نشده و به‌منظور انجام عملیات تکمیلی تنها به‌مدت 5‌روز مسدود خواهد بود. پانزدهم خرداد هم اعلام شد مسیر رفت این آزادراه نیز به همان علت که مسیر برگشت بسته شده، مسدود می‌شود و این در حالی بود که هنوز باند برگشت باز نشده بود. تا اینکه در روز 17خرداد ماه اعلام شد که تا تاریخ 31‌خردادماه سال‌جاری مسدود است. 

کد خبر 137272

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز