مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۵
۰ نفر

گروه شهری: اتصال باند شمالی آزادراه تهران - کرج به شمال بزرگراه شهید باکری تا نیمه شعبان (اواخر تیرماه)‌ تکمیل می‌شود.

پروژه شهری

محمدباقر قالیباف، دیروز در مراسم بهره‌برداری همزمان از پروژه‌های پل تقاطع بزرگراه شهید باکری‌- لاله، پل تقاطع دامپزشکی - یادگار امام و 9پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی ضمن اعلام این خبر، تاکید کرد: به هیچ طرحی درصورتی‌که به‌طور 100 درصد تکمیل نشده باشد اجازه بهره‌برداری نخواهم داد. وی در عین حال اظهارداشت: بعضی طرح‌ها به‌دلیل نیازهای فوری لازم است با اولویت به بهره‌برداری برسد به‌عنوان مثال اهمیت بزرگراه ‌ شهید باکری برای مردم تهران و همچنین ساکنین منطقه 5 تهران به اندازه‌ای است که قابل‌قبول نبود به‌دلیل بعضی معارضان کوچک و مشکلات ریز فنی و حقوقی افتتاح آن را به عقب بیندازیم.

وی همچنین با حضور در جمع خبرنگاران، با اعلام اینکه تنها یک تقاطع از تقاطع‌های 6گانه بزرگراه شهید باکری باقی‌مانده است، خاطرنشان کرد: چندین پروژه مهم بزرگراهی در سال 90 تکمیل و بهره‌برداری می‌شوند که از جمله آنها تقاطع بزرگراه همت تا ورد آورد به‌عنوان مهم‌ترین گلوگاه ترافیکی غرب است.قالیباف همچنین از تکمیل آزادراه آزادگان و دسترسی‌های آزادراه تهران - کرج، اتمام کار ساخت تقاطع‌های آزادراه محمدعلی جناح و شیخ‌فضل‌الله نوری تا پایان امسال خبر داد و گفت: در ساخت تقاطع‌های غیرهمسطح از آخرین فناوری‌های روز دنیا استفاده می‌شود.

قالیباف تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا مردم قبل از شیخ فضل‌الله نوری و میدان آزادی حداقل امکان انتخاب 6 مسیر جایگزین را برای حرکت به سمت شمال، جنوب و شرق تهران داشته باشند. شهردار تهران همچنین خاطرنشان کرد: پس از افتتاح تقاطع بزرگراه یادگار امام با خیابان دامپزشکی، به‌زودی تقاطع بزرگراه یادگار امام با خیابان طوس نیز آماده بهره‌برداری می‌شود و ‌تا پایان سال، اتصال‌های یادگار امام برای خیابان امام‌خمینی به اتمام می‌رسد.

وی ادامه داد: بزرگراه شهید باکری، بزرگراه‌های متعددی را قطع می‌کند و درمجموع 6 تقاطع اصلی دارد که امروز پنجمین تقاطع آن به نام لاله افتتاح شد که تقاطع اصلی شرقی - غربی بزرگراه شهید باکری است و همزمان با افتتاح این پروژه پل دامپزشکی در بزرگراه یادگار امام نیز به بهره‌برداری رسید. شهردار تهران گفت: بزرگراه شهید باکری یکی از اصلی‌ترین بزرگراه‌های شرقی- غربی و شمالی - جنوبی است که از همه جهات به بزرگراه‌‌های دیگر دسترسی داشته و به نوعی دروازه غربی شهر تهران محسوب می‌شود وی در پاسخ به این سؤال که بزرگراه یادگار امام چه موقع به اتمام می‌رسد و مردم می‌توانند از آن استفاده کنند، گفت: امروز پل دامپزشکی افتتاح شد و تا پایان سال اتصال‌های بزرگراه یادگار امام به خیابان امام خمینی نیز تکمیل می‌شود.

شهردار تهران با اشاره به اینکه مشکل اصلی ما ساخت و ساز نبوده بلکه تملک و رفع معارضان تاسیساتی است، عنوان کرد: به‌طور مثال ما پروژه‌ای داریم که 6 میلیارد تومان هزینه ساخت آن و 80 میلیارد تومان هزینه تملک تاسیساتش بوده است و درحالی‌که هزینه ساخت آن پرداخت شده به‌دلیل مشکلات فنی و حقوقی به ما اجازه ساخت و ساز نداده‌اند.وی با اشاره به اینکه شهرداری هرچه تلاش کند باز هم کارهای عقب افتاده در شهر وجود دارد ،گفت: با گذشت حدود 6 سال از دوره مدیریت من در شهرداری تهران در بازدید‌های سرزده‌ام از محلات و صحبت با معتمدان هر منطقه متوجه می‌شوم که از شدت انتقادات و گلایه کاسته شده است.

شهردار تهران افزود: بدون شک رضایتمندی مردم، رضایت خداوند را در پی داشته و اگر مردم از ما ناراضی باشند خدا هم از ما ناراضی می‌شود.به گفته قالیباف، رضایت مردم از عملکرد شهرداری، وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند به همین دلیل نیز معتقدیم که تنها سال گذشته سال تحقق همت مضاعف و کار مضاعف نبوده و ما در شهرداری تهران مصمم هستیم همچنان در این راستا گام برداریم.

بهره‌برداری از تقاطع طوس در بزرگراه یادگار امام تا نیمه شعبان

دیروز همچنین مازیاز حسینی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز طی سخنانی گفت: همزمان با اتصال باند شمالی بزرگراه شهید باکری به آزادراه تهران - کرج، تقاطع طوس در بزرگراه یادگار امام هم به بهره‌برداری می‌رسد. وی در مراسم بهره‌برداری همزمان از پروژه‌های پل تقاطع بزرگراه شهید باکری - لاله، پل تقاطع دامپزشکی - بزرگراه یادگار امام و 9 پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی اظهار کرد: بخشی از تقاطع غیرهمسطح که کارهای اجرایی آن باقی مانده مربوط به قسمت کوچکی از اتصال شمال غربی پل لاله بوده که در این‌باره شرکت مخابرات باید عقب نشینی کند تا طی 3روز، کار به اتمام رسد.

وی تصریح کرد: بزرگراه شهید باکری تا زمانی که به آزادراه تهران - کرج وصل نشود نمی‌تواند در قسمت غربی تهران نقش خود را به‌خوبی انجام دهد؛ و من این قول را به شهروندان می‌دهم که تا اواخر تیرماه اتصال باند شمالی آزاد راه تهران-کرج به بزرگراه شهید باکری را شاهد باشیم و تقاطع طوس نیز همزمان با این پروژه افتتاح می‌شود. حسینی افزود: مرحله بعد اتصال باند جنوبی بزرگراه شهید باکری به آزاد راه تهران - کرج است که در این نقطه نیز پل کابلی معلق با تکنولوژی بالا در حال نصب است.

کد خبر 135617

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز