گروه اقتصادی: با تعیین 1500تومان عوارض برای آزادراه 23کیلومتری و جنجالی تهران- پردیس، هم رکوردی جدید برای عوارض بزرگراهی در ایران ثبت شد و هم نخستین وعده وزیر جدید وزارت راه و شهرسازی مبنی بر گران شدن عوارض بزرگراهی محقق گشت

highway

معاون وزیر راه و شهرسازی دیروز از دریافت عوارض در آزاد‌راه 23کیلومتری تهران ـ پردیس خبر داد و گفت: خودروهای سواری 1500تومان و کامیونت، وانت و خودروهای غیرسواری باید 3500 تومان عوارض پرداخت کنند. علی نیکزاد چندی پیش و قبل از تصدی وزارت جدید راه و شهرسازی بر ضرورت افزایش عوارض بزرگراهی در ایران تاکید کرده بود. به گزارش همشهری، این آزادراه پس از 2بار افتتاح رسمی در سال‌های 88 و 89، طی ماه‌های گذشته چند بار به‌منظور تعمیرات و بازسازی بسته شد.

به گفته مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل برای احداث این آزاد‌راه بیش از 170 میلیارد تومان هزینه شده که 50 درصد آن توسط بخش خصوصی و 50 درصد نیز توسط دولت پرداخت شده است. وی گفت: براساس بررسی درآمد‌ها و هزینه‌ها به این نتیجه رسیدیم که عوارض دریافت کنیم. احمد صادقی با بیان اینکه دریافت این عوارض از 18 تیرماه سال‌جاری آغاز می‌شود، گفت: ساکنان شهر پردیس و دانشجویان رودهن و بومهن از تخفیف در پرداخت عوارض برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه از ساکنان پردیس که دارای خودرو هستند و همچنین دانشجویان رودهن و بومهن 500 تومان عوارض دریافت می‌شود، اظهار کرد: مابه‌التفاوت این نرخ را دولت پرداخت می‌کند.صادقی با اشاره به اینکه مسافرکش‌ها نیز مشمول تخفیف می‌شوند درباره شناسایی ساکنان جدید شهر پردیس گفت: شهر پردیس مدیریتی دارد که زیرنظر وزارت راه و شهرسازی است و بنا شده کلیه ساکنان جدید شهر پردیس که دارای خودرو هستند کارت خودرو و کارت ملی را ارائه کرده و برچسب خودرو را دریافت کنند.

کد خبر 139458

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز